PMK
Unifeeder przejął większościowy pakiet udziałów w singapurskim armatorze feederów - grupie Feedertech Group. Dzięki temu spółka zwiększyła swój globalny zasięg i zbliżyła się do lidera rynku X-Press.
Będący własnością DP World Unifeeder zakupi 77% udziałów w Feedertech, a prezes zarejestrowanej w Singapurze Ali Maghami zachowa pozostałe 23%.
Założona w 2003 r. Feedertech prowadzi usługi feederowe oraz regionalną sieć żeglugi bliskiego zasięgu pod hasłem Perma. Sieć obejmuje 50 portów i generuje przychody w wysokości prawie 200 mln dolarów z ponad 600 000 TEU przewożonych rocznie. Zatrudnia 290 pracowników w 23 krajach.
Według danych Alphaliner Feedertech obsługuje osiem kontenerowców handysize typu feeder i panamax o łącznej pojemności 28 839 teu, z czego siedem jest czarterowanych.
- Grupa Feedertech od lat cieszy się sukcesami i jesteśmy dumni z naszych osiągnięć - powiedział Maghami. - Wierzymy, że transakcja z Unifeeder oraz wsparcie DP World pozwoli nam na osiągnięcie dalszego wzrostu.
Unifeeder zarządza obecnie 53 czarterowanymi statkami o pojemności 55 646 TEU w sieci usług dowozowych, dostępnych na Morzu Północnym, Bałtyku i Iberii.
Dubajski operator portowy DP World przejął Unifeeder w zeszłym roku. Do umowy nabycia 100 procentów akcji Unifeedera za cenę 660 mln euro doszło 7 sierpnia.
Unifeeder nadal działa na zasadzie w pełni niezależnego armatora w ramach obecnego istniejącego zarządzania. Dzięki przejęciu DP World spodziewa się zwiększyć obecność w globalnym łańcuchu dostaw i poszerzyć swoją ofertę produktową, aby ostatecznie ograniczyć nieefektywność i poprawić konkurencyjność światowego handlu.
Komentując przejęcie, Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny DP World's Group, powiedział: "Cieszymy się, że możemy dodać markę Unifeeder do portfela DP World. Dzięki temu dojdzie do wzmocnienia naszej oferty produktowej.”
- Rosnąca liczba bardzo dużych statków kontenerowych sprawiła, że wysokiej jakości połączenia feederowe są kluczowe dla naszych klientów, a Unifeeder to najlepszy w swojej klasie dostawca usług logistycznych w tej branży, cieszący się renomą w Europie. Naszym celem jest wykorzystanie wewnętrznej wiedzy Unifeeder i przyspieszenie rozwoju tej platformy, aby zapewnić wartość dla wszystkich interesariuszy - dodał Bin Sulayem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny