PMK
Paliwo o niskiej zawartości siarki okazało się niezwykle popularne w Rotterdamie, największym w Europie centrum bunkrowym. Ponad połowa całej sprzedaży bunkra w listopadzie przypada na zgodny z przepisami IMO 2020 olej napędowy o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO).
Ta nagła zmiana trendu nastąpiła w niecały miesiąc przed wejściem w życie regulacji IMO 2020. Zgodnie z nowymi przepisami stosowanie paliwa o wysokiej zawartości siarki przez statki będzie dozwolone tylko na statkach, które mają zainstalowane płuczki na pokładzie. Obecna maksymalna zawartość siarki wynosi 3,5 procent.
Według portu w Rotterdamie sprzedaż VLSFO gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich kilku miesięcy, we wrześniu sprzedaż osiągnęła 1700 ton, październik - 32 000 ton, a listopad - 95 000 ton.
Liczby te odzwierciedlają dramatyczny wzrost VLSFO w całkowitej sprzedaży napędowego w Rotterdamie. - Oznacza to, że procent VLSFO w całkowitej sprzedaży wzrósł z 1,8% we wrześniu do 51,6% w listopadzie - oświadczył zarząd portu w Rotterdamie.
Port w Rotterdamie zaczyna śledzić sprzedaż bunkrów dzięki zastrzeżonej aplikacji TimeToBunker, która została uruchomiona w lutym i zyskuje na popularności przed IMO 2020. Aplikacja pozwala klientom śledzić poziomy siarki w oleju napędowym, w przeciwieństwie do tradycyjnych powiadomień bunkrowych.
- Aplikacja TimeToBunker jest używana od lutego i jest ogromnym sukcesem. Ponad jedna trzecia wszystkich powiadomień dotyczących bunkrów jest uruchamiana za pośrednictwem aplikacji - powiedział Ronald Backer, ekspert ds. bunkrów w Rotterdamie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny