ew
Rok 2019 przynosi większą dywersyfikację ładunków obsługiwanych w Porcie Kołobrzeg, co wpływa na zmianę struktury wolumenu ładunkowego.
Do podstawowych towarów przeładowywanych w Kołobrzegu tj. kruszywa, drewna i pelletu, które w ostatnich latach stanowią główny nurt operacji ładunkowych, w roku 2019 dołączyły saletra amonowa i wapień. Jeżeli jednak rozpatrujemy wzrost udziału ładunku w łącznym wolumenie za rok 2019, to niewątpliwie najbardziej zauważalny jest wzrost przeładunku drewna.
Po trzech kwartałach 2019 roku, nie tylko osiągnięto poziom przeładunku z końca 2018 roku, ale został on przekroczony o 27%. Według prognoz, przy zachowaniu obecnej dynamiki, w roku 2019 możliwe jest osiągnięcie wolumenu tego surowca na poziomie 100 000 m³, co z kolei będzie stanowiło wzrost o 44 % w porównaniu do roku 2018. Należy również zauważyć, że drugi rok z rzędu, Port Kołobrzeg ustanowi nowy rekordowy poziom przeładunków w tym zakresie.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?