PMK
Port Hamburg wzbogacił się o trzy nowe suwnice, które mają ułatwić obsługę megakontenerowców o ładowności powyżej 23 tys. TEU. Urządzenia pojawiły się w terminalu Container Terminal Burchardkai (CTB) 5 listopada.
Suwnice pojawiły się w Hamburgu po prawie ośmiu tygodniach podróży specjalnym statkiem Zhen Hua 27. Zastąpią one w CTB trzy mniejsze jednostki, które zostały już zdemontowane. W pierwszym kwartale 2020 roku Zarząd Portu Hamburg (HHLA) oczekuje dwóch kolejnych dużych suwnic kontenerowych tego samego typu.
- Dzięki inwestycji w pięć nowych suwnic i stworzeniu kolejnego dużego miejsca do cumowania statków oferujemy naszym firmom spedycyjnym dodatkową pojemność i większą elastyczność w obsłudze szczególnie dużych kontenerowców o zdolności przewozowej ponad 23 000 TEU - powiedział Jens Hansen, członek zarządu HHLA.
W ubiegłym roku liczba zawinięć dużych kontenerowców o pojemności od 18 000 do 22 000 TEU wzrosła o 47 procent do 150 w porcie. Trend ten utrzymuje się - w pierwszej połowie 2019 roku liczba ta ponownie wzrosła o prawie 40 procent.
Inwestycja w nowe suwnice bramowe jest częścią programu rozbudowy CTB. Oprócz nowych suwnic i innych urządzeń przeładunkowych obejmują one budowę nowych bloków magazynowych i rozbudowę terminalu kontenerowego.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key