mb
Przedstawiciele duńskiego portu zapowiedzieli, że operatorzy, którzy kładą nacisk na ograniczenie poziomu emisji (CO2, SOx, Nox), mogą liczyć na preferencyjne stawki. Promowani są m.in. ci przewoźnicy, których statki w trakcie postoju w porcie maja techniczną możliwość korzystania z energii dostarczanej z lądu.
Nowy cennik dla „ekologicznych” ma wejść w życie 1 stycznia przyszłego roku. Firmy kwalifikujące się do otrzymania rabatu mogą liczyć na zniżki sięgające 4,5 procent od opłat portowych. Władze Aarhus Havn mają nadzieję, że wprowadzone zmiany zmotywują firmy do wprowadzenia rozwiązań służących zrównoważonej żegludze. Przedstawiciele portu przyznali, że taki system jest jedynym narzędziem, z którego mogą obecnie korzystać, by wpłynąć na przewoźników i wymóc na nich korzystanie z przyjaznych środowisku rozwiązań.
„Mamy oczywiście nadzieję, że firmy żeglugowe, które już pływają z/do Aarhus, odpowiedzą pozytywnie na możliwość oszczędzania na podatkach” - powiedział Nicolai Krøyer z Aarhus Havn, który nadmienił, że liczy na to, iż wprowadzenie atrakcyjnego systemu upustów zachęci do korzystania z portu w Aarhus także przewoźników, którzy na razie go omijają.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny