ew
Od początku lipca do końca września 2019 r. zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce zwiększyły się o blisko 1 mln mkw., w efekcie czego całkowita podaż przekroczyła 18 mln mkw. Eksperci Colliers International wyróżnili kilka najważniejszych wydarzeń na rynku.
1. Polska Centralna na czele
III kwartał tego roku był kolejnym, w którym region Polski Centralnej osiągnął największy przyrost nowej podaży. Polska Centralna wiedzie prym na tle pozostałych głównych rynków także pod względem ilości powierzchni oddanej na rynek w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r.
2. E-commerce nie zwalnia
Do użytku oddano kolejny obiekt magazynowy firmy Zalando w Olsztynku, który ma obsługiwać dostawy dla klientów klubu zakupowego Zalando Lounge na wszystkich europejskich rynkach. Jego powierzchnia to 130 tys. mkw. Potwierdza to, że branża
e-commerce w Polsce jest w doskonałej kondycji i nadal będzie się rozwijać.
3. Kolejne obiekty pod Warszawą
Firma Hillwood rozpoczęła proces pozyskiwania gruntów inwestycyjnych pod budowę magazynów. W minionym kwartale sfinalizowano zakup działki o powierzchni 13 ha w powiecie pruszkowskim, na której powstanie ok. 43 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.
4. Brakuje magazynów
W regionie zachodnim już od dwóch kwartałów brakuje wolnej powierzchni do wynajęcia. Niski współczynnik pustostanów obserwowano również w regionie wschodnim i w Warszawskiej Strefie III (2.8% w obu przypadkach).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny