ew
Firma ForSea specjalizująca się w przeprawach na trasie Helsingør-Helsingborg, zanotowała w IV kwartale minionego roku kolejne wzrosty. Popularny przewoźnik promowy przewiózł w tym okresie więcej pasażerów. Także liczba przetransportowanych ładunków była większa niż przed rokiem.
Przed publikacją szczegółowego raportu za ubiegły rok, firma ForSea (przewoźnik znany do niedawna pod nazwą HH-Ferries) zaprezentowała dane za ostatni kwartał 2018 r. Armator nie kryje radości z osiągniętych wzrostów.
Firma ForSea znów poprawiła swoje mocno wyśrubowane w ubiegłym roku wyniki. W IV kwartale na promach ForSea pojawiło się 1,5 miliona pasażerów (rok wcześniej było to 1,44 miliona).
Liczba pojazdów ciężarowych wzrosła do 112 tysięcy (o 2 procent więcej niż przed rokiem). Armator zaznaczył, że w tym samym czasie wzrosła również – o 3 procent - powierzchnia ładunkowa na promach obsługiwanych przez promy ForSea.
Nieznacznie spadła liczba pojazdów osobowych (o 5 tysięcy z 265 tysięcy przed rokiem) oraz autobusów (o 200 pojazdów).
Jak poinformował armator, wzrost liczby pasażerów miał związek z dużą liczbą różnych wydarzeń, który stanowiły magnes dla pieszych oraz grup zorganizowanych. Wzrosty zbiegły się też w czasie z dwoma bardzo znaczącymi zdarzeniami w historii firmy. W IV kwartale 2018 r. do eksploatacji weszły oficjalnie po modernizacji dwa promy operatora - Tycho Brahe i Aurora. Oba stały się statkami w pełni elektrycznymi. Do tego przewoźnik zmienił nazwę, która dodatkowo podkreśliła ten przełomowy moment w historii firmy, związany z wprowadzeniem nowoczesnych i ekologicznych statków „zero emission”.
„To był prawdziwy dzień świętowania, kiedy w listopadzie zyskaliśmy możliwość wprowadzenia naszych zasilanych bateriami promów i w tym samym czasie przedstawiliśmy naszą nową nazwę” - powiedział Johan Röstin, dyrektor ForSea. „Wiele naszych inicjatyw, ukierunkowanych na uczynienie naszych przepraw jeszcze bardziej przyjaznymi środowisku oraz pełnymi przygód, przyniosło owoce”.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody