pc
W pierwszym półroczu 2019 r. w gdańskim porcie przeładowano ponad 25 mln ton towarów, co stawia nas na trzecim miejscu na Bałtyku pod względem przeładunku towarów – przekazał w poniedziałek PAP prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
„W 2016 roku, czyli w momencie kiedy zostałem powołany do zarządu spółki przeładowywaliśmy 36,5 mln ton towarów, w tym roku przeładujemy ok. 53 mln ton” – poinformował w rozmowie z PAP podczas Kongresu 590 Greinke.
Prezes dodał, że w pierwszym półroczu br. w gdańskim porcie przeładowano ponad 25 mln ton towarów, co stawia port w Gdańsku na trzecim miejscu na Bałtyku pod względem przeładunku towarów. „Musimy to tempo utrzymać i mam nadzieję, że się to uda” – zaznaczył.
Greinke wyjaśnił, że przed Gdańskiem na podium znajdują się dwa porty rosyjskie. „Są to porty typowo surowcowe przeładowujące 70-100 mln ton rocznie, aby ich gonić musimy pokusić się o kolejne inwestycje dające możliwość bycia bardziej konkurencyjnym” – wskazał.
Prezes wyjaśnił, że do końca 2021 roku inwestycje w porcie w Gdańsku sięgną blisko 4 mld zł. Inwestycje prowadzi m.in. PKP PLK. Poprawa infrastruktury kolejowej w porcie ma kosztować 1,5 mld zł. Pogłębiany jest również tor wodny, czy przebudowywane są nabrzeża – dodał.
Greinke poinformował ponadto, że w czwartek otwarty ma zostać terminal cukrowy Krajowej Spółki Cukrowej.
„Rozmawiamy również z Orlenem i Anwilem, widzimy możliwość budowy (z tymi spółkami – PAP) strategicznych aliansów” – wskazał prezes.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny