• <
PZT_1100x200_gif_2020

PKP LHS: Do końca roku analizy ws. elektryfikacji i przedłużenia linii

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PKP LHS: Do końca roku analizy ws. elektryfikacji i przedłużenia linii
PKP LHS: Do końca roku analizy ws. elektryfikacji i przedłużenia linii - GospodarkaMorska.pl

pc

05.09.2019 Źródło: PAP

PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa analizuje możliwości elektryfikacji tej linii kolejowej oraz jej przedłużenia do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla - mówił w środę w Krynicy-Zdroju prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb. Wyraził nadzieję, że analizy te będą gotowe do końca br.

Na poświęconym kolei panelu krynickiego Forum Ekonomicznego Tracichleb akcentował, że w 2001 r., gdy spółka LHS rozpoczęła działalność operacyjną, stan infrastruktury tej linii umożliwiał osiąganie prędkości maksymalnej ok. 30 km/h. Po prawie 20 latach inwestycji prędkość ta wzrosła do 80 km/h na ok. 200 km i ok. 60 km/h na pozostałych 200 km linii.

Ponadto zmodernizowano ponad 70 lokomotyw, a więc niemal wszystkie należące do spółki. Obecnie PKP LHS wymienia urządzenia sterowania ruchem – z ręcznych na automatyczne. „W kolejnych latach, do 2025 r., przeznaczymy na inwestycje ok. 1 mld zł – to pozwoli nam m.in. na pełną automatyzację i zbudowanie trzech lokalnych centrów sterowania” - zaznaczył prezes.

„To spowoduje bardzo istotne zwiększenie przepustowości i obniżenie kosztów, obniżenie czynszu wagonowego, bo wagony są z krajów wschodnich. (…) Pracujemy też nad modernizacją, budową terminali przeładunkowych, placów przeładunkowych” - wymieniał prezes LHS przypominając, że spółka realizuje przeładunki na 13 stacjach wzdłuż linii.

„Cały czas pracujemy na rzecz nowych rozwiązań, nowych pomysłów, również nad projektami związanymi z przewozami z Dalekiego Wschodu, nad korytarzami transportowymi” - zasygnalizował Tracichleb.

„Pracujemy jeszcze, jeśli chodzi o kierunki inwestycyjne, rozwoju, nad dwiema analizami. Jedna to ewentualna elektryfikacja linii LHS. (…) Obecnie jesteśmy w ostatniej fazie tych analiz, czy należy to budować, czy będzie to opłacalne; jeżeli tak, to jakim napięciem czy obowiązującym w Polsce 3 kV czy też działające na kolejach ukraińskich 25 kV prądu przemiennego” - mówił.

„Drugi kierunek, który analizujemy, to ewentualne wydłużenie linii szerokotorowej do Gliwic, bądź Kędzierzyna-Koźla – i jest to związane z projektem żeglugi śródlądowej. Temu również będziemy chcieli poświęcić kończący się rok i mam nadzieję, że w końcu roku będziemy mogli powiedzieć, czy ta opłacalność biznesowa istnieje dla wydłużenia linii”- zadeklarował.

PKP LHS świadczy kompleksową obsługę w zakresie kolejowego transportu towarów, gwarantując możliwość przeładunku w terminalach i punktach przeładunkowych, zlokalizowanych na linii szerokotorowej. Zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne.

Linia nr 65 to najdłuższa w Polsce kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm), przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na Zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej.

Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości około 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27480,00 $ tona -1,45% 13 kwi
 Cynk 2754,00 $ tona -0,18% 13 kwi
 Aluminium 2278,00 $ tona 1,06% 13 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.