ew
Do 2025 r. w Turku zbudowany zostanie nowy terminal promowy. Jego powstanie będzie efektem współpracy pomiędzy Port of Turku, miastem Turku, a także dwoma armatorami – Viking Line i Tallink Silja.
O atutach tej niezwykłej inwestycji, która zostanie podzielona na dwa etapy, przekonają się zarówno pasażerowie korzystający z fińskiego portu, jak i klienci frachtowi. Prace nad projektem rozbudowy portu już trwają już w najlepsze. Prowadzona jest też niezbędna dla realizacji inwestycji ocena miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
W pierwszej fazie, której realizacja ma się zakończyć w 2020, powstać ma parking samochodowy przeznaczony dla 689 pojazdów osobowych. Do 2025 r. zakończy się budowa nowego terminala z nadbrzeżem. Nowy terminal wybuduje i będzie nim zarządzać Port of Turku. Będzie to zasadnicza zmiana, bo aktualnie właścicielami i operatorami terminali w Turku są armatorzy. Zgodnie z listem intencyjnym, zawartym jesienią ubiegłego roku, wraz z powstaniem nowej infrastruktury przewoźnicy będą regularnie korzystać z terminala zgodnie z obowiązującymi obecnie rozkładami rejsów.
Ważny udział w procesie rozbudowy portu będzie miało też miasto. Władze Turku będą odpowiedzialne za przebudowę dróg prowadzących do portu.
„Port oraz otaczający go obszar staną się bardziej atrakcyjne. Fascynująca dzielnica wokół rzeki Aurajoki stanie się bardziej dostępna zarówno dla okolicznych mieszkańców, jak i przyjezdnych. Goście przybywający statkami wycieczkowymi będą mogli spacerować wzdłuż brzegu aż do centrum miasta i podziwiać liczne zabytki znajdujące się w ciągu tej malowniczej trasy - w tym średniowieczny zamek Turku czy centrum morskie Forum Marinum. To będzie miało wielki wpływ dla przyszłości Turku i na wzmocnienie wizerunku miasta jako aktywnego, międzynarodowego i tętniącego życiem miejsca” - poinformowały władze portu w relacji prasowej.
Nowy terminal zostanie wyposażony w nowe rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić większą efektywność wykonywanych operacji oraz przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa. Odprawa pasażerów i pojazdów stać ma się łatwiejsza. Niewykluczone, że wśród nowych rozwiązań, które ułatwiać będą zaokrętowanie, wykorzystana zostanie technologia rozpoznawania twarzy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny