PMK
Turecka firma logistyczna Ekol Logistics i belgijski spedytor Transuniverse Forwarding zdecydowały się zbudować 40-hektarowy terminal multimodalny w belgijskiej Gandawie. Będzie to część holendersko-belgijskiego portu North Sea.
Nowy obiekt będzie zawierał 10-hektarowy terminal ro-ro, 10 hektarową platformę cross-dockingu oraz 20 hektarowy terminal kolejowy. Ten pierwszy obiekt wykonają Ekol Logistics i Transuniverse.
- Ten terminal będzie obsługiwany przez osobną firmę. Negocjacje są już w toku - powiedział Frank Adins, prezes Transuniverse Forwarding Group.
- Możliwości wzrostu przeładunku towarów między Gandawą a Wielką Brytanią są znaczne. Oczekuje się, że Brexit spowoduje poważne zatory w portach kanału La Manche. Stworzy to możliwości organizowania transportu statkiem do północnych portów w Wielkiej Brytanii - dodał Adins.
Planowane zmiany są zgodne z celami North Sea Port, które zakładają rozwój Kluizendok jako multimodalnego centrum logistycznego w Europie.
Transuniverse Forwarding spodziewa się znacznego zwiększenia swoich zdolności spedycyjnych poprzez budowę węzła intermodalnego dla przepływu towarów między Morzem Śródziemnym, Europą Wschodnią i Europą Północno-Zachodnią. Obecnie firma obsługuje centrum przeładunkowe w Gandawie dla swoich przesyłek drobnicowych do i z całej Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu.
Dzięki nowym zakładom w Kluizendok firma będzie w stanie podwoić te osiągi w ciągu pięciu lat.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody