PMK
Zakończono poszerzanie kanału Nieuwe Waterweg w Porcie Rotterdam, co pozwoli największemu portowi w Europie na przyjęcie największych jednostek oceanicznych. Jedna z najbardziej ruchliwych dróg wodnych w Holandii została pogłębiona o półtora metra na odległości 25 kilometrów.
Inwestycja o wartości 70 mln euro rozpoczęła się w marcu 2018 roku, a jej celem było umożliwienie statkom o głębokości 15 metrów zawinięcie do rejonu Botlek w Porcie Rotterdam.
- Mówimy tutaj o jednostkach typu Aframax, Suezmax i Panamax, gigantach, które pływają taniej, bardziej ekologicznie i bezpieczniej - skomentowała Cora van Nieuwenhuizen, holenderska minister infrastruktury i gospodarki wodnej.
- W sektorze portowym nacisk na wielkość jest nie tylko kwestią honoru, ale także warunkiem przetrwania w dzisiejszym konkurencyjnym świecie. Z pewnością dotyczy to portu w Rotterdamie – dodała.
- Inwestycje władz portowych dają impuls dla inwestycji całego sektora portowego. Pomaga to nam w dalszym wzmacnianiu istniejącego przemysłu portowego, a jednocześnie ciężkiej pracy nad opracowaniem zupełnie nowej działalności, na przykład poprzez inwestowanie w transformację energetyczną i cyfryzację - dodał Ronald Paul, dyrektor operacyjny portu w Rotterdamie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej