PMK
Przewoźnicy suchych ładunków masowych nie mają wielu powodów do radości na początku tego roku. Powodem są wyższe koszta paliwa, mniejszy popyt i napływ dodatkowej podaży.
Według najnowszego prognozy rynku transportu masowego Maritime Strategies International, zwiększone koszty paliwa wpłynęły na zarobki statków w grudniu 2019 roku, ponieważ właściciele zakupili zapas zgodnie z nowymi regulacjami paliwa.
Znalazło to odzwierciedlenie w Bałtyckim Indeksie Towarowym, który spadł w poniedziałek do najniższego poziomu od dziewięciu miesięcy.
MSI uważa, że połączenie problemów z popytem i podażą będzie nadal uprzykrzało życie armatorom. Jak wyjaśniono, dalsze problemy z produkcją rudy żelaza przez Vale w Brazylii podniosły globalne ceny rudy.
Dynamika po stronie podaży również nie wygląda obiecująco, ponieważ oczekuje się, że w najbliższym czasie obniżą się stawki frachtowe. Dostawy nowych jednostek mają wzrosnąć gwałtownie w pierwszych trzech miesiącach nowego roku, a wzrost floty przyspieszy do 4,8% w ujęciu rocznym, z 2,2% w grudniu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej