• <
bulk_cargo_port_szczecin

Koniec remontu mostu im. Legionów Piłsudskiego. W Płocku przywrócono ruch pojazdów i pieszych

pc

30.09.2019 21:59 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Koniec remontu mostu im. Legionów Piłsudskiego. W Płocku przywrócono ruch pojazdów i pieszych

Partnerzy portalu

Koniec remontu mostu im. Legionów Piłsudskiego. W Płocku przywrócono ruch pojazdów i pieszych - GospodarkaMorska.pl

W Płocku (Mazowieckie) zakończył się remont mostu przez Wisłę im. Legionów Piłsudskiego. W poniedziałek po południu na przeprawie, która w związku z prowadzonymi pracami była zamknięta od lipca, przywrócono ruch pojazdów i pieszych. W czasie remontu obowiązywał objazd płockim mostem Solidarności.

Most drogowo-kolejowy im. Legionów Piłsudskiego, łączący dwie części Płocka przedzielone Wisłą, został wybudowany w latach 1937-38. To jedna z najoryginalniejszych przepraw pod względem konstrukcji nie tylko w Polsce, ale i w Europie, gdyż różnica wysokości przyczółków po obu stronach rzeki wynosi ok. 10 metrów.

"Most o godz. 15 został udostępniony dla ruchu pojazdów i pieszych" - poinformował w poniedziałek płocki Urząd Miasta, oznajmiając o oficjalnym zakończeniu remontu przeprawy im. Legionów Piłsudskiego. Jak przypomniał, prace trwały tam trzy miesiące, a koszt inwestycji wyniósł ponad 8,5 mln zł, z czego prawie 4,5 mln zł to dofinansowanie ze środków pochodzących z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury.

"Stal wymaga konserwacji. Dlatego na początku lata 2019 r. zaczęła się renowacja konstrukcji. Prace polegały na oczyszczeniu podpór, renowacji łożysk, na których most stoi, wymianie dylatacji - łącznie ośmiu sztuk, a także wymianie barierek, nawierzchni asfaltowej wraz z izolacją i odnowieniu balustrad, a także wymianie elementów wyposażenia mostu - uszkodzonych barier, wpustów, krawężników" - podsumował prezydent Płocka Andrzej Nowakowski, cytowany w informacji prasowej.

Jak wspomniał płocki Urząd Miasta, generalnym wykonawcą inwestycji była spółka Freyssinet Polska, a podwykonawcami, którzy przeprowadzili roboty specjalistyczne były z kolei firmy: Nureko – renowacja podpór nurtowych, Floor System – renowacja podpór przyczółków, antykorozja elementów stalowych pomostu, ułożenie nawierzchnia żywicznej na chodniku oraz DWD – ułożenie izolacji na stalowej płycie mostu, a także Tarcopol – ułożenie nawierzchni na moście. Na przeprowadzone prace udzielono 72 miesiące gwarancji.

Urząd Miasta Płocka podał, iż w związku z zakończeniem remontu mostu im. Legionów Józefa Piłsudskiego od wtorku, 1 października, "od pierwszych kursów porannych" autobusy Komunikacji Miejskiej kursować będą stałymi trasami, "według rozkładów jazdy obowiązujących przed zamknięciem mostu".

"Płocki most jest wyjątkową konstrukcją. Jego budowa zakończyła się w grudniu 1938 roku. Środowisko inżynierów II RP było dumne z tego stalowego obiektu tak bardzo, że chwalili się nim podobnie, jak z realizacji tak dużych inwestycji: portu w Gdyni, magistrali kolejowej Śląsk - Gdynia czy Centralnego Okręgu Przemysłowego" - przypomniał w poniedziałek tamtejszy Urząd Miasta.

Jak dodał, "w trakcie budowy przeprawy w 1938 r. w Płocku padło wiele rekordów". I podkreślił: "Prace nad zbudowaniem podpór w kesonach np. sięgały 30 metrów poniżej poziomu Wisły. Czyli 10 pięter! Stara przeprawa łączy dwa brzegi o różnej wysokości. Niweleta sięga prawie 10 metrów. A to oznacza, że każde przęsło jest inne. Każde jest odrębnym mostem i każde musiało być oddzielnie projektowane i budowane".

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.