PMK
Genco Shipping & Trading z siedzibą w Nowym Jorku, firma zajmująca się transportem suchych ładunków masowych, zakończyła program oczyszczenia spalin, który polegał na instalacji skruberów na siedemnastu masowcach Capesize.
- Realizacja naszego programu skruberowego stanowi ważny krok dla Genco w tym najbardziej pracowitym okresie dokowania w historii firmy - powiedział John C. Wobensmith, dyrektor generalny armatora.
- Realizacja tej inicjatywy pozwoliła nam dostosować się do przepisów IMO 2020 w sposób, który znacznie ogranicza emisje siarki i wzmacnia nasze perspektywy na przyszłość – dodał.
Według Wobensmitha, dzięki terminowym modernizacjom płuczek, firma była w stanie uchwycić różnice między paliwem zgodnym a paliwem o wysokiej zawartości siarki na wczesnych etapach zgodności, znacznie zmniejszając ryzyko początkowej inwestycji.
- Nie planujemy suchego dokowania naszych statków Capesize do końca 2020 roku, co pozwoli nam zmaksymalizować wykorzystanie floty, jednocześnie przywracając nasze aktywne podejście do czarteru - dodał dyrektor generalny Genco.
Oprócz instalacji skruberów na siedemnastu Capesizach, flota Genco składająca się z mniejszych statków masowych zużywa paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki.
Obecnie flota Genco Shipping obejmuje siedemnaście statków Capesize, jeden Panamax, sześć Ultramaxów, dwadzieścia Supramaxów i jedenaście statków Handysize o łącznej ładowności około 4 942 000 dwt i średnim wieku 9,7 lat.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie