PMK
Monakijski armator Navios Maritime Containers zakupił wybudowany w 2011 roku kontenerowiec za kwotę 52,5 mln dolarów.
Jednostka o ładowności 10 tys. TEU trafić floty armatora w ciągu 1 kwartału tego roku. Statek jest wyczarterowany za stawkę 26,325 dolarów dziennie do listopada 2020 roku. Następnie kontenerowiec czeka ponowny czarter, tym razem za 27,3 tys. dolarów dziennie do października 2021 roku.
Oczekuje się, że nowa jednostka wygeneruje około 9,5 miliona dolarów przychodów w okresie dwunastu miesięcy po dostawie – stwierdził nowy właściciel statku.
W zeszłym roku Navios nabył 5 kontenerowców za kwotę 246 mln dolarów. Jednostki mają trafić do służby w trzecim kwartale 2018 roku. Biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, pięć kontenerowców ma generować rocznie zysk EBITDA na poziomie 35,3 mln dolarów – poinformował wtedy armator.
Navios zastrzegł sobie także opcję zakupu kolejnych 4 jednostek za cenę 36 mln dolarów za każdą. Nie ma jednak pewności, że armator z niej skorzysta.
Zakupione jednostki kontenerowiec Hyundai Hongkong o ładowności 6,8 tys. TEU zakupiony za 36 mln dolarów oraz cztery kontenerowce o ładowności 10 tys. TEU zakupione za cenę 2210 mln dolarów. Zakup został sfinansowany z kredytu bankowego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej