ew
Rok 2019 był bardzo pracowitym rokiem w dwudziestopięcioletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego SA. Pracownicy PZT tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż od ćwierćwiecza PZT SA to znana i uznana na całym świecie firma zajmująca się montażem urządzeń kontenerowych.
Rekordowym rokiem pod względem obrotów był rok 2018, kiedy to zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli począwszy od Nowego Jorku (USA) poprzez Maroko i Francję a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu (Rosja)czy Australii. Natomiast w Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwa jeszcze realizacja – rozpoczętego wiosną 2017 roku - montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane), dostarczanych do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk. Przewozem suwnic wykonywanym na statkach Happy Buccaneer oraz Parkgracht zajmuje się należące do Grupy Spliethoff przedsiębiorstwo BigLift Shipping.
Sukcesem została zakończona również dostawa sześciu sztuk potężnych (każda o wadze ok 2.300ton) suwnic nabrzeżowych – STS do Terminala NTB w Bremerhaven. Sfinalizowano również montaż - w nowym terminalu T2 w DCT w Gdańsku - trzech dużych suwnic STS nabrzeżnych, 5 suwnic RTG oraz 3 suwnic kolejowych RMG.
- Z roku na rok wzrasta zapotrzebowanie na montaże urządzeń typu „ straddle carrier” na które jest rosnące zapotrzebowanie w terminalach kontenerowych na świecie, dlatego też przeciętnie cztery tego typu urządzenia są tygodniowo przez nas montowane przy ulicy Warsztatowej - w sumie w roku 2019 zmontujemy ich ponad 200 i jest to naprawdę rekord– podkreśla Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA. - Od stycznia 2020 roku pracować będziemy w terminalu „Khalifa”w Abu Dhabi w Emiratach Arabskich, gdzie zmontujemy 24 suwnice automatyczne a naszych placach montażowych w Gdyni rozpoczniemy budowę kolejnego terminala automatycznego – tym razem do Izraela. Powrócimy także do Bremerhaven gdzie montujemy kolejne cztery duże suwnice nabrzeżowe STS. Mamy już pełen pakiet zamówień aż do końca trzeciego kwartału 2020 roku włącznie. Jak więc widać PZT stoi przed szansą na następny znakomity wynik roczny. Jedyny problem z jakim się borykamy to brak wykwalifikowanej kadry – szczególnie poszukujemy elektryków i mechaników. Warto więc dołączyć do grona specjalistów z PZT, którzy swoją dobrą robotą sukcesywnie zdobywają światowe rynki …i rozsławiają miasto oraz Port Gdynia.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego