PMK
Półzanurzalny ciężarowiec Black Marlin przypłynął do Portu Rotterdam z monstrualnym ładunkiem 18 kadłubów dla Damena. Transport składał się z siedemnastu kadłubów statków żeglugi śródlądowej i jednej barki dźwigowej.
Kadłuby i barka zostały zbudowane w Chinach i wysłane do Rotterdamu w celu ostatecznego wyposażenia w zakładzie Concordia Damen i innych lokalnych stoczniach. Barka dźwigowa popłynie do Damen Shipyards Gorinchem.
Damen mówi, że pomysł budowy kadłubów w Chinach, a następnie wysyłki do Europy, gdzie istnieje większy rynek dla takichstatków, ma na celu oszczędność kosztów.
- Wysyłanie jednego dużego statku z wieloma mniejszymi jest o wiele bardziej wydajne niż wysyłanie wielu małych statków - powiedział Bert Duijzer, kierownik techniczny w Concordia Damen. - W ten sposób jesteśmy w stanie przenieść efektywność kosztową, którą zyskaliśmy na budowie, na naszych klientów w Europie, jednocześnie minimalizując wpływ naszej działalności na środowisko - dodał.
Chociaż barka dźwigowa Damena jest budowana na zaś, kadłuby statków śródlądowych znalazły już kupców.
- W przypadku tej konkretnej przesyłki większość kadłubów została już zakupiona, choć jeden z nich trafi do magazynu - powiedział Duijzer. - Zapewnia to również naszym klientom bardzo szybką dostawę nowego statku.
Według portu w Rotterdamie oczekuje się, że Black Marlin zacumuje w środę przy nabrzeżu Maasvlakte. Trzy pływające pochylnie, należące do firmy Bonn and Mees, będą pracowały tydzień nad rozładunkiem tego gigantycznego transportu.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych