PMK
Półzanurzalny ciężarowiec Black Marlin przypłynął do Portu Rotterdam z monstrualnym ładunkiem 18 kadłubów dla Damena. Transport składał się z siedemnastu kadłubów statków żeglugi śródlądowej i jednej barki dźwigowej.
Kadłuby i barka zostały zbudowane w Chinach i wysłane do Rotterdamu w celu ostatecznego wyposażenia w zakładzie Concordia Damen i innych lokalnych stoczniach. Barka dźwigowa popłynie do Damen Shipyards Gorinchem.
Damen mówi, że pomysł budowy kadłubów w Chinach, a następnie wysyłki do Europy, gdzie istnieje większy rynek dla takichstatków, ma na celu oszczędność kosztów.
- Wysyłanie jednego dużego statku z wieloma mniejszymi jest o wiele bardziej wydajne niż wysyłanie wielu małych statków - powiedział Bert Duijzer, kierownik techniczny w Concordia Damen. - W ten sposób jesteśmy w stanie przenieść efektywność kosztową, którą zyskaliśmy na budowie, na naszych klientów w Europie, jednocześnie minimalizując wpływ naszej działalności na środowisko - dodał.
Chociaż barka dźwigowa Damena jest budowana na zaś, kadłuby statków śródlądowych znalazły już kupców.
- W przypadku tej konkretnej przesyłki większość kadłubów została już zakupiona, choć jeden z nich trafi do magazynu - powiedział Duijzer. - Zapewnia to również naszym klientom bardzo szybką dostawę nowego statku.
Według portu w Rotterdamie oczekuje się, że Black Marlin zacumuje w środę przy nabrzeżu Maasvlakte. Trzy pływające pochylnie, należące do firmy Bonn and Mees, będą pracowały tydzień nad rozładunkiem tego gigantycznego transportu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny