ew
Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wystartował z codziennym połączeniem z Sosnowca do Padwy i Mediolanu. Dzięki uruchomionej ostatnio linii towary rodzimych eksporterów trafiają teraz w 48 godzin do odbiorców w północnych Włoszech, a w pozostałe rejony tego kraju w ciągu 72 godzin.
„Start tego połączenia to znaczne udogodnienie i usprawnienie procesów logistycznych dla przedsiębiorców z województwa opolskiego, śląskiego, małopolskiego i okolic, którzy sprzedają swoje wyroby włoskim klientom. We wszystkie dni robocze zestaw kontenerów wymiennych z polskimi towarami wyrusza z sosnowieckiego oddziału Dachser późnym wieczorem i do 14:00 następnego dnia jest w Padwie, a następnie o 20:00 właściwy kontener dociera do Mediolanu. Taki szybki i, co najważniejsze, regularny serwis pozwala polskim firmom na bezproblemowe rozplanowanie transportów i łatwiejszą współpracę z kontrahentami z Italii”, komentuje Jarosław Wojnarski, regionalny kierownik sprzedaży ze strykowskiego oddziału Dachser.
Linia łącząca Sosnowiec, Padwę i Mediolan działa codziennie w obu kierunkach - operator notuje bowiem duże zapotrzebowanie na przewozy towarów również z Półwyspu Apenińskiego do naszego kraju.
Włochy to od lat jeden z najważniejszych partnerów handlowych Polski. Według danych opublikowanych przez GUS w 2018 roku do naszego kraju sprowadzono stamtąd towary warte przeszło 48 mld zł. Równolegle eksport do Włoch osiągnął wartość ponad 43 mld zł. Plasuje to Włochy odpowiednio na czwartym i piątym miejscu wśród krajów o największym saldzie wymiany handlowej z Polską.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny