PMK
Armator kontenerowy CMA CGM podpisał umowę z Royal Dutch Shell, dzięki czemu zwiększy się jego dostęp do ekologicznych biopaliw.
Shell dostarczy Francuzom kilkadziesiąt tysięcy ton paliwa składającego się w 80% z oleju napędowego o niskiej zawartości siarki i w 20% z biopaliwa, pochodzącego z przetworzonego oleju spożywczego.
Nowe paliwo pozwoliłoby na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 80% i praktycznie wyeliminowało emisję tlenków siarki. Shell już zaczął dostarczać biopaliwo do CMA CGM.
Umowa na dostawy była następstwem testu biopaliw przeprowadzonego w tym roku przez CMA CGM i IKEA na statkach kontenerowych.
Firmy spedycyjne stoją w obliczu styczniowego terminu na przestrzeganie surowszych globalnych limitów emisji siarki, a także pod presją ograniczenia śladu węglowego.
Firmy stosują olej napędowy o niskiej zawartości siarki, jednocześnie przyglądając się innym paliwom, w tym gazowi i wyposażeniu filtrów w celu zmniejszenia emisji siarki ze standardowego ciężkiego paliwa.
Francuska CMA CGM, czwarta co do wielkości linia kontenerowa na świecie, zamówiła około tuzina gigantycznych statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym i współpracowała z grupą energetyczną Total w celu opracowania tankowania LNG.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu