• <
PZT_1100x200_gif_2020

Ciąg dalszy prac przy przywróceniu połączenia wodnego Warszawa-Pisz

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ciąg dalszy prac przy przywróceniu połączenia wodnego Warszawa-Pisz
Ciąg dalszy prac przy przywróceniu połączenia wodnego Warszawa-Pisz - GospodarkaMorska.pl

pc/gov.pl

18.07.2019 Źródło: własne

Grzegorz Witkowski podsekretarz stanu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej uczestniczył w podpisaniu umowy na przekazanie Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie prawa do dysponowania gruntem, na którym ma zostać wybudowany stopień wodny na rzece Pisie. Umowę podpisał prezes Wód Polskich Przemysław Daca oraz burmistrz Pisza Andrzejem Szymborskim. W uroczystości udział wzięli posłowie Jerzy Wojciech Małecki i Wojciech Kossakowski wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki oraz dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku Mirosław Markowski.

– Budowa stopnia wodnego w Piszu doskonale wpisuje się w Program Rozwoju Retencji, który rząd przyjmie w najbliższych tygodniach, nad którym nasze ministerstwo pracuje – powiedział Grzegorz Witkowski wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Ważnym przystankiem na trasie Warszawa – Pisz będzie port na Narwi w Ostrołęce. Wody Polskie wykonały tam prace konserwacyjne m.in. : usunięcie rumoszu i namułu z dna basenu portowego i wejścia do portu, roboty konserwacyjne na nabrzeżu portowym tj.: montaż odbojnic drewnianych na ścianach oporowych nabrzeża oraz wymianę ogrodzenia. W porcie zamontowane zostały również dwa pomosty pływające o długości 36 metrów każdy.

Prace związane z kompleksową przebudową portu w Ostrołęce, znajdują się obecnie na etapie wyboru wykonawcy, po czym nastąpi etap przygotowania niezbędnej dokumentacji, która będzie gotowa do końca bieżącego roku. Jesienią natomiast opracowana zostanie koncepcja udrożnienia całego szlaku żeglownego Pisz-Warszawa.

Po uroczystości wiceminister Grzegorz Witkowski wraz z prezesem Wód Polskich Przemysławem Dacą oraz wojewodą Arturem Chojeckim odwiedzili budowę śluzy. Obecna śluza Guzianka I została wybudowana w 1879 roku i po wybudowaniu drugiej śluzy będzie wymagała modernizacji. Śluzy znajdują się na szlaku z Jeziora Bełdany do Jeziora Nidzkiego. Planowane zakończenie inwestycji to czerwiec 2020 roku, a jej koszt to blisko 26,5 mln złotych.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27480,00 $ tona -1,45% 13 kwi
 Cynk 2754,00 $ tona -0,18% 13 kwi
 Aluminium 2278,00 $ tona 1,06% 13 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.