PMK
Największy na świecie armator wycieczkowców, Carnival Corporation, dołączył do koalicji Getting to Zero, której celem jest przyśpieszenie dekarbonizacji żeglugi.
Zmiany klimatu są jednym z najważniejszych problemów naszych czasów, a skala regulacji środowiskowych, przed którymi stoimy, jest bezprecedensowa - powiedział Tom Strang, wiceprezes Carnival Corporation.
- Aby zapewnić trwały wzrost na drodze do dekarbonizacji, wszyscy członkowie branży powinny zaangażować się w tworzenie rozwiązań technologicznych ZEV (statków o zerowej emisji), a także w rozwój paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Carnival jest dobrze przygotowany do współpracy z odpowiednimi władzami i instytucjami w koalicji - dodał.
Carnival Corporation postawiło sobie za cel ograniczenie emisji CO2 o 25 procent do 2020 roku w stosunku do poziomu z 2005 roku. Ten cel został osiągnięty już w 2017 roku. Carnival jest także wiodącym producentem statków wycieczkowych z napędem LNG Carnival Corporation wypuścił pierwszy taki wycieczkowiec, AIDAnova, pod koniec 2018 roku.
Od lipca 2019 roku Carnival zainstalowała systemy oczyszczania spalin lub „płuczki” w ponad 70% swojej floty. Ponadto ponad 40 procent floty firmy ma możliwość „cold ironingu”, dzięki czemu statki mogą korzystać z energii elektrycznej z lądu, jeśli jest dostępna w porcie.
- Na naszych statkach co roku gościmy ponad 12 milionów gości i odwiedzamy ponad 700 portów na całym świecie. Zdrowie i witalność naszych oceanów i mórz, a także setki społeczności, które odwiedzamy na całym świecie, są absolutnie niezbędne dla naszej działalności. Jesteśmy głęboko zaangażowani w bezpieczeństwo, odpowiedzialność za środowisko i konsekwentnie przekraczamy oczekiwania gości, a bycie aktywnym uczestnikiem koalicji „Getting do zero” to kolejny ważny krok w tym celu - dodał Strang.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny