PMK
Udziały Carnival Corporation wzrosły w poniedziałek o ponad 20% po tym, jak ujawniono, że publiczny fundusz inwestycyjny Arabii Saudyjskiej przejął ponad 8% udziałów w największym na świecie operatorze statków wycieczkowych.
Dokumentacja giełdowa wydana przez Carnival w poniedziałek wykazała, że Fundusz Inwestycji Publicznych nabył 43 508 895 akcji zwykłych Carnival Corporation, co stanowi 8,2% niespłaconych akcji Carnival na dzień 25 marca 2020 roku. Fundusz Inwestycji Publicznych jest suwerennym funduszem majątkowym Królestwa Arabii Saudyjskiej.
Akcje Carnival zostały zamknięte w poniedziałek z ponad 20% wzrostem, po 10,21 USD za akcję. Carnival Corporation po raz pierwszy zawiesiła globalne rejsy w historii firmy z powodu pandemii COVID-19. Akcje CCL spadły o ponad 80% od początku roku.
Nagły zastój w działalności zmusił Carnival do podjęcia ekstremalnych środków w celu zwiększenia płynności, w tym pełnego wykorzystania istniejącej linii kredytowej o odnawialnych obrotach w wysokości 3 miliardów dolarów, a także zmniejszenia wydatków inwestycyjnych i operacyjnych, zawieszenia wypłaty dywidendy i pozyskania dodatkowego finansowania.
Firma uważa, że ma wystarczającą płynność, aby wywiązać się ze swoich zobowiązań i pozostać w zgodzie ze wszystkimi zobowiązaniami dotyczącymi długów przez okres dwunastu miesięcy. Zarazem ostrzega jednak, że może być wymagane dochodzenie zwolnień od pożyczkodawców, co może prowadzić do wzrostu kosztów i odsetek.
Chociaż branża wycieczkowa zatrudnia setki tysięcy ludzi w Stanach Zjednoczonych, ulgi na rejsy wycieczkowe nie zostały uwzględnione w amerykańskim planie wsparcia w wysokości 2,2 biliona dolarów, ponieważ są zarejestrowane poza Stanami Zjednoczonymi w takich krajach jak Panama, Liberia, Bahamy i Szwajcarii i nie płacą federalnych podatków dochodowych w USA.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie