• <
PZT_980x120_gif_2020

Anwil uruchomił nowoczesny system ważenia pojazdów

Strona główna Porty, logistyka Anwil uruchomił nowoczesny system ważenia pojazdów
Anwil uruchomił nowoczesny system ważenia pojazdów - GospodarkaMorska.pl

pc

06.02.2019 Źródło: PAP

Anwil z grupy Orlen uruchomił nowoczesny system ważenia pojazdów. Udało się zlikwidować +wąskie gardło+, jakim była przepustowość wag samochodowych na instalacji produkującej nawozy.

Informując we wtorek o nowym rozwiązaniu, Anwil podkreślił, że zautomatyzowanie systemu ważenia jest jednym z przedsięwzięć, których wdrożenie związane jest z realizacją przez spółkę projektu zwiększenia z 966 tys. ton do 1 mln 461 tys. ton rocznie mocy produkcyjnych instalacji nawozowych.

"Planowane pod koniec 2021 r. uruchomienie trzeciej instalacji do produkcji nawozów azotowych będzie wymagało od włocławskiej firmy gotowości do obsługiwania odpowiednio większej liczby transportów" - zaznaczył Anwil.

Jak wyjaśnił Lech Zobniów, dyrektor biura logistyki Anwilu, obecnie spółka ta obsługuje ponad dwieście załadunków dziennie.

"Dzięki uruchomieniu nowoczesnego systemu automatyzującego jeden z elementów tego procesu udało się zlikwidować +wąskie gardło+, jakim była przepustowość wag samochodowych. Przy tak dużym ruchu, skrócenie czasu obsługi jednego samochodu o minutę oznacza dwie do trzech godzin mniej pracy na każdej z wag, co pozwala wyeliminować powstawanie ewentualnych zatorów" - podkreślił.

Według Anwilu, "nowoczesny proces ważenia" zaczyna się tam aktualnie od przekazania kierowcy, poprzez wiadomość sms, informacji o rozpoczęciu procedury wjazdu samochodu na teren zakładu - jest ona generowana automatycznie przez system kontrolujący w czasie rzeczywistym status aktywności wag oraz punktów załadunku poszczególnych produktów.

"Kierowca zostaje skierowany do wolnego stanowiska załadunkowego, gdzie kolejnym krokiem procesu jest jego identyfikacja na bramie wjazdowej dokonywana na podstawie sprawdzenia identyfikatora. Prawidłowe przejście tej kontroli umożliwia wjazd. Kiedy czujniki określające właściwe położenie pojazdu wyślą odpowiedni sygnał do systemu, kierowca opuszcza kabinę i uruchamia ważenie pojazdu" - opisuje wdrożoną procedurę Anwil.

Jak dodaje spółka, uruchamiając ważenie, kierowcy pojazdów wykorzystują do tego "specjalny terminal, wyposażony w automatyczną drukarkę listów przewozowych, dzięki czemu możliwa jest kontrola zarówno wjeżdżających, jak i wyjeżdżających samochodów".

W grudniu 2018 r. PKN Orlen poinformował, że wchodzący w skład jego grupy kapitałowej włocławski Anwil wybuduje do końca 2021 r. instalację, która pozwoli na zwiększenie tam zdolności produkcyjnych nawozów o 495 tys. ton rocznie, czyli do 1 mln 461 tys. ton w ciągu roku, a przewidywany całkowity koszt tej inwestycji wyniesie ok. 1,3 mld zł.

PKN Orlen zapowiedział wówczas, że dzięki budowie trzeciej instalacji produkcyjnej nawozów azotowych, Anwil poszerzy ofertę produktową o cztery rodzaje tych produktów, wzbogacając portfolio produktowe o saletrę grubą, saletrosiarczan amonu, a także saletrzak z siarką i saletrzak z magnezem o ulepszonych własnościach granuli. Rozbudowa zdolności produkcyjnych Anwilu, jak wyjaśniła spółka, umożliwi zaspokojenie rosnącego popytu na nawozy azotowe w kraju.

Anwil z siedzibą we Włocławku to podmiot zależny PKN Orlen, w którym koncern ma 100 proc. akcji. Produkcję nawozów rozpoczęto tam w 1971 r. Spółka od lat 90. XX wieku systematycznie modernizuje instalację saletry amonowej. Z kolei w 2000 r. uruchomiła instalację wytwarzania saletrzaku, sprzedawanego pod marką CANWIL, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do średnio miliona ton rocznie.

W styczniu 2018 r. Anwil informował, iż wyprodukował 30-milionową tonę nawozów azotowych. Spółka podkreślała wtedy, że było to możliwe m.in. dzięki zwiększeniu efektywności produkcyjnej.

Anwil jest także producentem suspensyjnego polichlorku winylu - jedynym w Polsce oraz ósmym w Europie. Polimer wytwarzany tam pod nazwą Polanvil, wykorzystywany jest w produkcji profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych, izolacji, osłon przewodów i kabli elektrycznych, a także drobnego sprzętu medycznego.

Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 43,25 $ baryłka  -0,25% 05:56
 Cyna 17150,00 $ tona 1,12% 6 lip
 Cynk 2037,00 $ tona 0,84% 6 lip
 Aluminium 1593,00 $ tona 0,76% 6 lip
 Pallad 1940,00 $ uncja  0,25% 05:51
 Platyna 883,75 $ uncja  0,21% 05:56
 Srebro 19,20 $ uncja  0,31% 05:57
 Złoto 1821,15 $ uncja  0,18% 05:57

Dziękujemy za wysłane grafiki.