pc
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa powinna zakończyć analizę dotyczącą możliwości elektryfikacji tej linii kolejowej do połowy roku 2019 - poinformował PAP prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb.
"Do końca pierwszego półrocza powinniśmy mieć wynik analizy dotyczącej elektryfikacji linii szerokotorowej
Dodał, że jeśli analizy wskażą, że przedsięwzięcie jest opłacalne, to pierwsze elektryczne pociągi mogłyby pojechać trasą około 2026 lub 2027 roku.
Prezes powiedział też, że równolegle z analizami dotyczącymi opłacalności elektryfikacji linii, będą prowadzone prace sprawdzające opłacalność przedłużenia kolejowego szlaku do Gliwic.
Podkreślił jednocześnie, że elementem takiej analizy będzie również warunek zachowania specjalnego statusu linii szerokotorowej, wyodrębnionej technicznie i organizacyjnie.
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa świadczy kompleksową obsługę w zakresie kolejowego transportu towarów, gwarantując możliwość przeładunku w terminalach i punktach przeładunkowych, zlokalizowanych na linii szerokotorowej. Zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne.
Linia nr 65 to najdłuższa w Polsce kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm), przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na Zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości około 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek