PMK
Norweski armator 2020 Bulkers odebrał pierwszy z ośmiu nowych masowców Newcastlemax budowanych w chińskiej stoczni New Times Shipyard. Jednostka Bulk Sandefjord o nośności 208 tys. dwt została przekazana Norwegom 7 sierpnia.
Statek zostanie teraz wyczarterowany na trzy lata firmie Koch Supply & Trading. Dzienny czarter jednostki będzie kosztował ok. 35 tys. dolarów. Według 2020 Bulkers ta suma odzwierciedla „dobre warunki rynkowe oraz solidną premię w stosunku do standardowego Capesize w zależności od większego poboru ładunku i niższego zużycia”.
Stawki za Bulk Sandefjord będą korygowane rynkowo co dwa tygodnie. By jednostka była opłacalna, powinna zarabiać dziennie przynajmniej 14 500 dolarów.
Oczekuje się, że pięć kolejnych statków zostanie dostarczonych w ciągu najbliższych pięciu miesięcy, a wszystkie osiem jednostek ma zostać dostarczone do maja 2020 r. Wszystkie masowce zostaną wyposażone w układy oczyszczania spalin.
Newcastlemax to statek o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających zawinięcie do australijskiego portu w Newcastle. Wielkość jednostki ograniczona jest szerokością wynoszącą 47 m. Statki tej wielkości zalicza się do klasy Capesize.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny