pc
Pierwsze przęsło Mostu Cłowego w Szczecinie już na swoim miejscu. Obecnie trwa jego poziomowanie i osadzanie. Konstrukcja zamknęła prawą część Regalicy.
Przęsła o wymiarach 14 x 100 m nasuwane są metodą hydrauliczną bezpośrednio z pontonu Carrier 10, na którym przypłynęły z Gdyni. Jako pierwszy ułożony został wschodni segment mostu. Po jego właściwym osadzeniu, operacja zostanie powtórzona i zamocowane zostanie drugie przęsło.
Równolegle cały czas trwają prace remontowe i adaptacyjne przy istniejących filarach i przyczółkach. Koszt inwestycji to ponad 18 mln złotych.
Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Zapewnia dojazd do miasta, a także do portu w Szczecinie. Został oddany do użytku w 1960 roku. Ma 204 m długości i prawie 19 m szerokości.
Most Cłowy w liczbach
• 822 t nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego
• ponad 34 000 sztuk sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem
• 2 400 m3 betonu
• 25 t farby
• 360 t stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej