pc
Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce i lider w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, zanotowała 724,3 mln zł skonsolidowanych przychodów po trzech kwartałach 2018 r., co oznacza wzrost o ponad 13% r/r. W samym III kwartale wzrost przychodów wyniósł 19% (wobec 3% w I kwartale br. i 17% w II kwartale br.). Grupa konsekwentnie dąży do poprawy efektywności swojej działalności operacyjnej, równolegle prowadząc intensywne prace nad refinansowaniem zadłużenia.
Trzeci kwartał był kolejnym, w którym Grupa zwiększyła swoje przychody z działalności operacyjnej. Na wyniki pozytywnie oddziałuje trwające ożywienie w logistyce, które przekłada się na wzrost ilości zamówień, wolumenów i stawek prawie we wszystkich grupach asortymentowych, co pozwoliło Grupie Kapitałowej OT Logistics na bardzo wysokie wykorzystanie jej możliwości przeładunkowych i transportowych, głównie w zakresie obsługi surowców dla hutnictwa i energetyki.
– Grupa Kapitałowa OT Logistics konsekwentnie zmierza do zwiększenia poprawy wyników operacyjnych, a efekty tych działań widać w III kwartale. Sprzyja nam koniunktura gospodarcza, ale podejmujemy też cały szereg działań zmierzających do optymalizacji działalności i zwiększenia rentowności całej organizacji. Aby osiągnąć założone cele, podjęliśmy między innymi współpracę z renomowanym i doświadczonym doradcą, który ma pomóc Grupie zwiększyć efektywność operacyjną – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.
Ożywienie gospodarcze widoczne jest szczególnie w segmencie usług spedycyjnych Grupy. Rosną stawki oraz marże w spedycji kontenerów oraz wyrobów metalowych. Duży wzrost przeładunków w portach, napędzany jest przez koniunkturę na rynku węgla i stali. Rosną również przeładunki drobnicowe.
– Wierzę, że utrzymująca się w kolejnych okresach koniunktura gospodarcza i coraz efektywniejsza działalność spółek w ramach Grupy przełoży się na poprawę wyników w następnych kwartałach – dodaje Nowik.
Grupa pracuje nad refinansowaniem swojego zadłużenia, terminowo obsługując dotychczasowe zobowiązania. W III kw. Spółka dokonała w terminie wykupu obligacji serii E o wartości 10 mln zł, a także przedterminowego wykupu części obligacji serii G o wartości 3,6 mln zł. Na początku listopada br., decyzją obligatariuszy, przesunięto termin wykupu obligacji serii D o wartości 100 mln zł do 2020 roku. Dostosowano również warunki emisji obligacji do uzgodnień z wierzycielami. Spółka kontynuuje proces refinansowania zadłużenia, pozostając w regularnym kontakcie z jej interesariuszami.
W kolejnym kroku OT Logistics zamierza przeprowadzić prywatną emisję zabezpieczonych obligacji serii H o wartości do 125,5 mln zł. Środki z tej emisji posłużą do refinansowania możliwie dużej liczby obligacji serii D i F. Równolegle do procesów związanych z obligacjami Grupa prowadzi rozmowy z finansującymi ją bankami dotyczące zmian warunków zadłużenia kredytowego, które mają umożliwić całościowe i docelowe refinansowanie zadłużenia bankowego. Na koniec III kwartału 2018 r. zadłużenie finansowe Grupy Kapitałowej OT Logistics wynosiło 427,4 mln zł wobec 465,9 mln zł na koniec 2017 r.
OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2017 roku Grupa wypracowała 867 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 42,6 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 roku są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny