PMK
Kabel podmorski Kopenhaga-Bruksela-Amsterdam (COBRAcable) w końcu wyszedł na ląd – poinformował holenderski operator sieci, TenneT.
COBRAcable to interkonektor łączący Holandię z Danią, który będzie służył do przesyłu energii z odnawialnych źródeł i zabezpieczania dostaw energii w obu krajach.
Projekt zakładał budowę 300-kilometrowego połączenia między holenderskim Eemshaven i duńskim Endrup. Budowę prowadzą wspólnie firmy TSO Tennet (Holandia) i TSO Energinet.dk (Dania). Przepustowość połączenia będzie wynosić 700 MW i zacznie ono działać na początku 2019 roku.
Ta inwestycja znalazła się na na liście projektów rozbudowy sieci energetycznej Komisji Europejskiej. Na tej liście znalazło się również stworzenie nowego tzw. interkonektora celtyckiego czy położenie kabla podmorskiego między Francją i Irlandią, mającego zapewnić Irlandii bezpośredni dostęp do ogólnoeuropejskiej sieci energetycznej po Brexicie. Z kolei kabel, który przebiegnie po dnie Zatoki Biskajskiej, ma niemal podwoić wzajemne przesyły pomiędzy Francją i Hiszpanią i jednocześnie pobudzić w obu krajach produkcję energii ze źródeł odnawialnych.
Projekt przewiduje też nowe połączenie między północną i południową częścią sieci energetycznej Niemiec, którego zadaniem będzie wyeliminowanie zastojów przesyłu w tym kraju, co często odbijało się również na przepływie prądu w krajach sąsiednich.
Po raz pierwszy wśród projektów energetycznych Komisji znalazły się też projekty budowy transgranicznej struktury do wychwytywania i przechowywania zanieczyszczeń węglowych, mających pomóc w zmniejszeniu oddziaływania najbardziej energochłonnych sektorów gospodarki na środowisko.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española