pc
Najpierw pracował jako prom, później został przebudowany na wycieczkowiec. To M/V Ocean Majesty. Jednostka w czwartek zacumowała przy Terminalu Promowym Westerplatte w Gdańsku.
M/V Ocean Majesty ma 135,3 m długości, 19, 2 m szerokości, 6,3 m zanurzenia oraz 10 417 GT. Statek, należący obecnie do greckiego armatora Majesty International Cruises, został zbudowany w 1966 roku. Pływa pod portugalską banderą po Morzu Bałtyckim i Morzu Śródziemnym, z wycieczkami m.in. do Wenecji czy Hamburga.
Przeznaczenie Ocean Majesty na początku było zupełnie inne. Hiszpańska stocznia Union Naval de Levante zbudowała go jako prom Juan March dla Trasmediterránea. Przez lata pływał z Hiszpanii na Baleary. Miał też siostrę bliźniaczkę – Las Palmas de Gran Canaria. Wycieczkowcem został dopiero w 1985 r.
Jednostka zmieniała właścicieli i imiona. W kolejności były to: Juan March, Sol Christina, Kypros Star, Ocean Majesty, Olympic, Homeric i ponownie Ocean Majesty.
Na pokładzie Ocean Majesty pracuje 257-osobowa załoga. Zmieści się tam także 548 pasażerów, ma których czekają liczne atrakcje. To m.in.: restauracje i bary, spa, teatr, kino i pokład słoneczny z odkrytym basenem. Znajdują się tam także szpital, pralnia i serwis fotograficzny.
Ocean Majesty przypłynie do Gdańska jeszcze dwa razy. A kolejnym wycieczkowcem, który zawinie do gdańskiego portu będzie ponownie Viking Sea. Statek spodziewany jest w najbliższą niedzielę.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny