• <
PZT_1100x200_gif_2020

Termin realizacji promu dla PŻB jest niezagrożony

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Termin realizacji promu dla PŻB jest niezagrożony
Termin realizacji promu dla PŻB jest niezagrożony - GospodarkaMorska.pl

pc

11.12.2018 Źródło: własne

Termin realizacji promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest niezagrożony – poinformowało na Twitterze Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jednostka ma być gotowa na przełomie lat 2020/2021. Jej budową zajmuje się Morska Stocznia Remontowa Gryfia na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który obecnie funkcjonuje pod nazwą Stocznia Szczecińska.

„W ub. tyg. w siedzibie stoczni Gryfia konsorcjum projektowe zaakceptowało skorygowany pakiet dokumentów Projektu Technicznego promu typu Ro-Pax dla PŻB. Mimo zmian dostosowujących projekt do akt. potrzeb rynkowych, termin realizacji na przełomie lat 2020/2021 jest niezagrożony” – podał na Twitterze resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Kilka dni temu podczas posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, poinformował, że po ocenie projekt promu albo trafi bezpośrednio do stoczni albo zostanie poprawiony, jeżeli nie będzie spełniał założeń. Dodał, że cena nowej jednostki nie powinna odbiegać od średniorynkowej, a PŻB jest gotowa do inwestowania w tym zakresie.

Poseł PO Arkadiusz Marchewka obecny na komisji powiedział z kolei, że informacje Gróbarczyka potwierdzają w jego opinii, że położenie stępki pod prom „było tylko propagandową uroczystością na waszą polityczną potrzebę. Chcę to powiedzieć wprost, nie dzieje się tam praktycznie nic, bo hula wiatr w tym miejscu, gdzie ta stępka stoi i to nie jest tajemnicą” – dodał Marchewka, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

Stępkę pod budowę promu typu ro-pax dla PŻB położono 23 czerwca 2017 r. Cięcie blach ma rozpocząć się na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Jednostka będzie miała ok. 218 m długości, 31,4 m szerokości, 6,4 m zanurzenia oraz 10,6 tys. ton nośności. Planowana wysokość do pokładu głównego to 9,5 m, a wysokość od stępki do czubka komina – ok. 45 m.

Nowy prom PŻB jednorazowo będzie mógł przewieźć 674 osoby, 73 członków załogi oraz około 200 tirów.


Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.