W odpowiedzi na rosnący popyt na przewozy frachtowe na Bałtyku, Stena Line zwiększa liczbę rejsów na trasach Gdynia–Karlskrona i Ventspils–Nynäshamn.
Chcąc w pełni wykorzystać rosnący popyt na przewozy frachtowe, operator promowy Stena Line zdecydował, że od 16 maja na trasie Gdynia–Karlskrona (południowa Szwecja) uruchomione zostaną dodatkowe rejsy promu Stena Baltica. Na tej linii kursują trzy statki. Stena Vision oraz Stena Spirit wykonują już maksymalną liczbę rejsów (po 12 tygodniowo). Stena Baltica to statek przeznaczony głównie dla frachtu. Jego dwa dodatkowe wypłynięcia w tygodniu oznaczają, że częstotliwość wypłynięć na tej linii będzie większa o blisko 10%. W tym samym czasie armator zwiększy również liczbę rejsów na trasie Ventspils–Nynäshamn (Łotwa–Szwecja). Począwszy od końca kwietnia, liczba przepłynięć promu Stena Flavia do Nynäshamn wzrośnie z 3 do 4 tygodniowo.
- Rokrocznie odnotowujemy wzrost przewozów na trasie między Polską a Szwecją we wszystkich segmentach. Kontynuację tego trendu obserwowaliśmy w roku 2015, a także w roku bieżącym. – wyjaśnia Tony Michelsen, Route Manager Baltic Sea. - Jest to rezultat dynamicznego wzrostu eksportu z Polski do krajów skandynawskich. Szybko wzrasta także liczba ładunków z Łotwy. Dodając odejścia we wtorki wieczorem z Gdyni oraz w południe w środy z Karlskrony, a także we wtorek rano z Nynäshamn oraz we wtorek wieczorem z Ventspils, odpowiadamy na rosnący popyt. – dodaje Tony Michaelsen.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub