• <
PZT_1100x200_gif_2020

Stena Line wprowadza zmiany w połączeniach na Morzu Bałtyckim

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Stena Line wprowadza zmiany w połączeniach na Morzu Bałtyckim
Stena Line wprowadza zmiany w połączeniach na Morzu Bałtyckim - GospodarkaMorska.pl

Stena Line zdecydowała się na wprowadzenie kilku zmian do swojego rozkładu rejsów na Morzu Bałtyckim. Zmiany dotyczą połączeń z Łotwy do Niemiec i Szwecji.

Niektóre ze zmian zostały już wprowadzone, część zostanie wdrożona na początku stycznia. Stena Line poinformowała, że jej promy z Lipawy będą od tej pory kursowały tylko do niemieckiego Travemünde, a przeprawy z Windawy będą odbywać się do szwedzkiego Nynäshamn. Oznacza to, że połączenie pomiędzy Lipawą a Nynäshamn nie będzie już realizowane. Ostatni kurs na tej trasie odbył się 28 listopada.

Na trasie Lipawa-Travemünde kursować będą docelowo promy Urd i Stena Nordica (Stena Nordica zacznie obsługiwać regularnie tę trasę wiosną, a do tego czasu zastępowana będzie przez jednostkę Stena Gothica). Wzrośnie częstotliwość kursowania promów na tej trasie - z dotychczasowych czterech rejsów wykonywanych w sumie w obu kierunkach wzrośnie do ośmiu.

Stena Flavia oraz Scottish Viking będą obsługiwały połączenie Windawa-Nynäshamn. Liczba przepraw pomiędzy tymi portami wzrośnie o 30 procent - z dotychczasowych 18 do 24 tygodniowo. Ze zwiększoną częstotliwością będę one pływać od 3 stycznia 2017 r.

Stena Line poinformowała, że wprowadzając powyższe zmiany, chce wzmocnić swoją działalność w Europie Środkowej oraz Skandynawii. Zwiększona częstotliwość kursowania to także forma dopasowania się do oczekiwań klientów.

- W związku z tym, że zapotrzebowanie na transport promowy rośnie dynamicznie, rozszerzamy i wzmacniamy nasze serwisy, modyfikując nasze rozkłady i wprowadzając dodatkowy prom. W ten sposób rozbudowujemy nasz nowy koncept biznesowy, w którym skupiamy się na rozwoju w północnej części Morza Bałtyckiego - powiedział Erik Thulin ze Stena Line. - Zmiany na trasach oraz w rozkładach stanowią kluczowy pod względem strategicznym krok związany z wzmocnieniem ważnych korytarzy transportowych - z Windawy do Skandynawii oraz z Lipawy do Europy Środkowej.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.