50 m długości – to więcej niż długość 4 autobusów ustawionych jeden za drugim, 5,88 m szerokości to niemal 2 pasy ruchu. Zestaw tej wielkości z elementem suwnicy nabrzeżowej przejechał Trasą Kwiatkowskiego w Gdyni w nocy z niedzieli na poniedziałek.
Ta ważąca niemal 70 ton konstrukcja była największą przewiezioną w jednym kawałku na Pomorzu. Transport na liczącym zaledwie 5 km odcinku zajął około 3 godziny. Największym wyzwaniem był wyjazd z terenu wykonawcy na ulicy Hutniczej oraz wjazd i przejazd tyłem po Trasie Kwiatkowskiego.
- Przy tak dużych elementach najwięcej czasu pochłania planowanie trasy – mówi Waldemar Pomian, kierownik działu transportu ponadgabarytowego w Scandinavian Express. – Mierzymy każdy odcinek trasy, weryfikujemy , czy zestaw będzie w stanie się złożyć, czyli mówiąc potocznie wejść w zakręt. W przypadku tego zlecenia musieliśmy wyłączyć odcinek Trasy Kwiatkowskiego liczący długość między dwoma zjazdami. Poruszaliśmy się tyłem i pod prąd.
To wszystko było możliwe dzięki precyzji i opanowaniu biorących udział w przejeździe ludzi. W jednej akcji uczestniczy zespół złożony nawet z 10 osób, których praca musi być na bieżąco koordynowana. Napięcie przy realizacji tak dużego transportu jest ogromne.
- W chwili, gdy rozpoczynamy przejazd, nie liczy się nic innego – tłumaczy Roman Jakubik, wieloletni pilot i doradca zarządu ds. transportu ponadgabarytowego w firmie Scandinavian Express. – Każdy z nas dokładnie wie, co ma robić, ale nerwy, że cokolwiek mogłoby pójść niezgodnie z planem, są ogromne.
Element suwnicy jest ostatnim i zarazem największym z 4, które przygotowała stocznia Vistal Offshore dla kontrahenta niemieckiego. Belki suwnicy po pomalowaniu zostaną przetransportowane statkiem do klienta na terenie Ameryki Północnej.
***
SCANDINAVIAN EXPRESS Poland to operator Logistyczny działający nieprzerwanie od niemal 25 lat. Firma specjalizuje się w spedycji i transporcie przesyłek drobnicowych, całopojazdowych oraz ładunków ponadgabarytowych, przede wszystkim w relacji Europa-Skandynawia.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key