• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Publiczne otwarcie ofert na pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia

27.09.2016 15:43 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Publiczne otwarcie ofert na pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia

Partnerzy portalu

Publiczne otwarcie ofert na pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - GospodarkaMorska.pl

26 września w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się publiczne otwarcie pięciu kopert zawierających oferty na wykonanie Etapu I przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia”. Realizacja  tego przedsięwzięcia  daje Gdyni szansę na status portu głębokowodnego i jest  warunkiem niezbędnym dla pozostania  w ścisłej czołówce kontenerowych portów Morza Bałtyckiego.

W czasie otwarcia kopert obecni byli  przedstawiciele oferentów. Zamawiającego (ZMPG-a S.A.) reprezentowali m.in. Grzegorz Dyrmo – Wiceprezes Zarządu oraz Leszek Jurczyk – Dyrektor ds. Infrastruktury i pozostali członkowie komisji przetargowej.

Swoje oferty przygotowały firmy polskie oraz międzynarodowe konsorcja.  Oto lista Oferentów wraz z oferowanymi cenami:

  • Energopol Szczecin S.A.- Lider konsorcjum i OJSC Euro Asian Construction Corporation „EVRASCON”- Partner konsorcjum.  Cena łączna oferty (brutto)  98.619.182,33 zł
  • STRABAG Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum i Ed.Zublin AG – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 75.473.937,42 zł
  • BUDIMEX S.A. – Lider konsorcjum i MOSTOSTAL-KRAKW S.A. Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 65.756.114,66 zł
  • Porr Polska Infrastrukture S.A. – Lider konsorcjum i Porr Bau GmbH – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto)  71.297.963,82 zł        
  • NDI S.A. – Lider konsorcjum i BMGS S.A. – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto)  89.576.337,17 zł

Wszystkie konsorcja zaoferowały 7 lat gwarancji oraz termin wykonania robót - 16 miesięcy.

Każda z ofert zostanie zweryfikowana pod względem formalno – prawnym. Pozwoli to na poznanie zwycięzcy przetargu, z którym zostanie podpisana umowa.

Wyburzenie części pirsów nr II i III, częściowa przebudowa Nabrzeża Gościnnego, budowa nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne, a w konsekwencji nowa obrotnica nr 2 o średnicy 480m spowodują, iż stworzone zostaną lepsze warunki dla obsługi dużych kontenerowców i innych statków transoceanicznych.  Będą one miały możliwość obrócenia się na akwenach wewnętrznych portu i przez to m.in. łatwiejszy i szybszy dostęp do zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.