ew
Przewozy intermodalne PKP Cargo wzrosły o 143 tys. ton w październiku 2018 r. w porównaniu do października roku ubiegłego, czyli o 22,8 proc. - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie. Według przewoźnika wynika to m.in. z intensyfikacji przewozów w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.
Jak podały PKP Cargo, od początku roku do końca października tego roku przewozy intermodalne wzrosły o 13,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku i były o 42,7 proc. wyższe niż w 2016 roku.
Przewoźnik odnotował ponadto zwiększone przewozy węgla kamiennego, które wynikały między innymi ze wzrostu dostaw dla przedsiębiorstw sektora energetycznego w celu zapewnienia wymaganych zapasów węgla i zabezpieczenia ciągłości bieżącej produkcji energii.
W październiku spółka przewiozła 4,3 mln ton węgla, co oznacza wzrost o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku. Z kolei w okresie styczeń-październik 2018 roku pociągi PKP Cargo przewiozły o 1,6 proc. więcej węgla niż w pierwszych dziesięciu miesiącach 2017 roku i o 4,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku.
Wzrost zapotrzebowania na kruszywo do budowy szlaków kolejowych i dróg spowodował, że w październiku br. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku, w spółce wzrosły przewozy kamienia o 24,7 proc. z 1,8 mln ton do 2,2 mln ton.
W sumie PKP Cargo w październiku przewiozły 10,4 mln ton towarów, czyli o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast w okresie styczeń-październik 2018 roku pociągi PKP Cargo przewiozły 93 mln ton ładunków, czyli o prawie 4 mln ton więcej niż od stycznia do października 2017 roku. To więcej o 4,4 proc.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja