pc/gov.pl
Przez cztery dni przedstawiciele samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorcy mogli dyskutować na temat planów w zakresie gospodarczego wykorzystania rzeki Wisły, jak również racjonalnego gospodarowania wodami.
14 grudnia zakończyły się pierwsze spotkania informacyjno-konsultacyjne dotyczące realizacji studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych: E40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy, E40 od Warszawy do granicy Polska-Białoruś (Brześć) oraz E70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg).
W tym roku do udziału w spotkaniach zostały zaproszone jednostki samorządu terytorialnego i przedstawiciele biznesu. Konsultacje odbyły się w Gdańsku (10-11 grudnia br.) oraz w Warszawie (13-14 grudnia br.).
Ich głównym celem było zapoznanie przedstawicieli interesariuszy z harmonogramem prac nad ww. dokumentem oraz zebranie opinii na temat jego zakresu. Podczas sesji dyskusyjnej uczestnicy poruszali przede wszystkim kwestie dotyczące problemów z zasobami wodnymi, występującymi suszami, koniecznością dalszych prac w zakresie zabezpieczenia przeciwpowodziowego, pogłębionej analizy środowiskowej, a także zagwarantowania stabilnych warunków nawigacyjnych.
Zaprezentowano także projekt strony internetowej poświęconej przygotowywanemu dokumentowi, która będzie pełniła także funkcję skrzynki kontaktowej z wykonawcą zadania.
Organizatorem wydarzenia był Zarząd Morskiej Portu Gdańsk – zleceniodawca studium wykonalności.
Podsumowanie konsultacji, a także bieżące informacje nt. stanu prac nad przygotowaniem studium wykonalności będą dostępne niebawem na stronie internetowej: www.programwisla.pl.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek