PMK
Po raz kolejny przesunięto datę podpisania umowy o dofinansowaniu, przez Unię Europejską, budowy tunelu pod Świną - podaje portal iswinoujscie. Złożenie podpisów ma się odbyć pod koniec kwietnia.
Decyzję o przyznaniu środków unijnych na tunel zatwierdzili minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz minister rozwoju i finansów, wicepremier Mateusz Morawiecki.
- 775 mln złotych dofinansowania otrzyma Miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – skomentował w iswinoujscie.pl rzecznik prezydenta, Robert Karelus. - Koszt całej inwestycji eksperci szacują aktualnie na około 913 mln złotych. Kwotę brakującą miasto dołoży z własnego budżetu. Realny koszt inwestycji poznamy dopiero po zakończeniu przetargu. - Wtedy znany będzie również w pełni montaż finansowy oraz wysokość i forma zaangażowania środków miasta w realizację procesu inwestycyjnego. Już niedługo planowane jest podpisanie umowy z CUPT na przekazanie miastu zagwarantowanych środków.
Tunel rozpocznie bieg przy terminalu promowym i dworcu kolejowym na wyspie Wolin a kończyć się będzie za bazą paliw płynnych na wyspie Uznam. Planowana jest budowa tunelu jednonawowego w technologii tarczy drążonej TBM. Pozostałymi elementami układu drogowego będą: drogi dojazdowe do tunelu, węzeł drogowy na wyspie Wolin i powiązane z nim rondo oraz dodatkowe rondo na wyspie Uznam. Ulice istniejące przyległe do inwestycji zostaną przebudowane w niezbędnym zakresie.
Całkowita długość trasy wyniesie około 3,4 km, w tym 1,44 km tunelu, który zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową, zostanie wykonany w technologii "tarczy drążonej". Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 m; zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia, poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?