PMK
W 2016 roku rafinerie PKN Orlen i Grupy Lotos wyprodukowały łącznie 25,11 mln m3 paliw, o prawie 2 proc. mniej niż w 2015 roku. Na spadek złożyła się głównie niższa produkcja oleju napędowego i ciężkiego oleju opałowego.
Wzrosła za to produkcja benzyn silnikowych (o 1 proc., do 5,64 mln m3), gazu płynnego (o 17 proc., do 718 tys. m3), paliwa lotniczego Jet (o 8 proc., do 1,45 mln3) oraz lekkiego oleju opałowego (o 16 proc., do 629 tys. m3).
W krajowych rafineriach spadła tylko produkcja diesla (o 3 proc., do 13,96 mln m3) oraz ciężkiego oleju opałowego (o 12 proc., do 2,71 m3).
Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), te wyniki są zgodne z trendami popytowymi występującymi na krajowym rynku. Zarazem jednak jasno widać oddziaływanie szarej i czarnej strefy na wyniki produkcyjne polskich rafinerii.
Produkcja paliw wyraźnie wzrosła w drugiej połowie zeszłego roku, czego powodem jest większe zapotrzebowanie na produkty z oficjalnej sieci dystrybucji w związku z wejściem w życie „pakietu paliwowego”. Ograniczenie produkcji ciężkiego oleju opałowego zostało spowodowane obniżeniem przerobu ropy w krajowych rafineriach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española