PMK
Szereg portów z północnej Europy, Singapuru i Stanów Zjednoczonych połączyło siły w celu stworzenia pierwszych uniwersalnych i globalnych norm bunkrowania paliwa LNG.
Do sieci należą porty z Antwerpii, Rotterdamu, Zeebrugge, Singapuru, a niedługo dołączą do nich amerykańskie obiekty z Jacksonville, Florydy oraz porty z Norwegii – można było przeczytać w oficjalnym oświadczeniu portów.
Ich celem jest stworzenie wspólnych procedur bunkrowania paliwa LNG dla wszystkich portów na szlakach Wschód-Zachód. Ma być to także wskazówka dla innych portów, które chcą specjalizować się w obsłudze LNG.
Paliwa LNG przeżywa obecnie swój rozkwit, głównie z powodu coraz ostrzejszych norm środowiskowych, które zmuszają armatorów do położenia większego nacisku na ekologię. Obecnie statki o napędzie LNG pojawiły się już w prawie każdym sektorze żeglugi. Dlatego tak ważny jest rozwój możliwości bunkrowania tego paliwa i tworzenie w portach odpowiedniej infrastruktury.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z portami z Europy i USA w celu propagowania czystszych paliw, jak LNG. Stworzenie wspólnych norm zapewni bezpieczne bunkrowanie LNG a całym świecie, co przyczyni się do wzrostu jego popularności – powiedział Andrew Tan, prezes portu w Singapurze.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key