PMK
Szereg portów z północnej Europy, Singapuru i Stanów Zjednoczonych połączyło siły w celu stworzenia pierwszych uniwersalnych i globalnych norm bunkrowania paliwa LNG.
Do sieci należą porty z Antwerpii, Rotterdamu, Zeebrugge, Singapuru, a niedługo dołączą do nich amerykańskie obiekty z Jacksonville, Florydy oraz porty z Norwegii – można było przeczytać w oficjalnym oświadczeniu portów.
Ich celem jest stworzenie wspólnych procedur bunkrowania paliwa LNG dla wszystkich portów na szlakach Wschód-Zachód. Ma być to także wskazówka dla innych portów, które chcą specjalizować się w obsłudze LNG.
Paliwa LNG przeżywa obecnie swój rozkwit, głównie z powodu coraz ostrzejszych norm środowiskowych, które zmuszają armatorów do położenia większego nacisku na ekologię. Obecnie statki o napędzie LNG pojawiły się już w prawie każdym sektorze żeglugi. Dlatego tak ważny jest rozwój możliwości bunkrowania tego paliwa i tworzenie w portach odpowiedniej infrastruktury.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z portami z Europy i USA w celu propagowania czystszych paliw, jak LNG. Stworzenie wspólnych norm zapewni bezpieczne bunkrowanie LNG a całym świecie, co przyczyni się do wzrostu jego popularności – powiedział Andrew Tan, prezes portu w Singapurze.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej