W porcie Kopenhaga Malmö (CMP) powstanie terminal paliwa niskosiarkowego. Decyzja o inwestycji ma oczywiście związek z obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. dyrektywą siarkową.
To ma być najnowsza inwestycja w duńsko-szwedzkim porcie. Ma ona stanowić ukłon w stronę operatorów promowych, których flota nie spełnia wymogów określonych w przepisach, które weszły w życie na początku tego roku. W takich sytuacjach, aby sprostać regulacjom, które określają maksymalny pułap emisji związków siarki na 0,1 procent, konieczne jest stosowanie paliw o niskiej zawartości siarki.
Najnowszy projekt jest finansowany przez port CMP w partnerstwie ze Scandinavian Tank Storage. Dostawcą paliwa będzie Statoil.
Wybór lokalizacji terminala jest oczywiście nieprzypadkowy.
„Malmö ma strategiczną lokalizację dla tego typu działalności. Każdego roku przez cieśninę Sund (szw. Öresund) przepływa ponad 40 tysięcy statków” - przypomniał Leif Larsson, dyrektor generalny w Scandinavian Tank Storage.
Zgodnie z planami, gdy inwestycja dobiegnie końca, z terminala będzie korzystał przynajmniej jeden statek dziennie.
Port Kopenhaga Malmö przechodzi w ostatnich latach dynamiczny rozkwit. Szacuje się, że inwestycje w rozwiązania logistyczne oraz infrastrukturalne pochłonęły w latach 2010-2014 sumę 2,5 miliarda koron szwedzkich.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej