PMK
Port w Helsinkach jest zainteresowany zbliżającą się prywatyzacją portu w Tallinnie. Fiński port rozważa zakup części akcji - informuje fiński dziennik Tekniikka & Talous, powołując się na wypowiedź Kimmo Mäki, prezesa zarządu portu w Helsinkach.
Rząd Estonii planuje sprzedać 30 proc. akcji Portu Tallinn poprzez giełdę. Jeśli Helsinki nabyłyby te akcje, w efekcie mógłby powstać największy port na Bałtyku.
Fińskie porty już dawno są w rękach prywatnych, a nie brak też przykładów współpracy między portami z Finlandii i Estonii. Jednym z nich jest firma Kvarkenhamnar, która jest własnością fińskiego portu Vaasa i szwedzkiego portu Umeå.
Pozwala to wierzyć, że współpraca między portami w Helsinkach i Tallinie również będzie tak produktywna. Tym bardziej, że już obecnie oba obiekty mają mocne więzi pod względem ruchu promowego. W styczniu Port of Helsinki obsłużył 900 tys. pasażerów. Oznacza to wynoszący 7 procent wzrost. Z tej liczby 674 tys. pasażerów podróżowało na trasie pomiędzy Helsinkami a Tallinem, a pozostali odbyli przeprawę pomiędzy stolicą Finlandii a Szwecją. W grudniu liczba pasażerów sięgnęła 931 100 pasażerów, co oznacza wynoszący 4,3 procent wzrost w porównaniu z tym samym okresem 2015 r.
- Zgodnie z oczekiwaniami, ruch do Tallina powinien nadal rosnąć w przyszłości. Port of Helsinki przygotowuje się zaś do otwarcia nowego Terminalu Zachodniego 2. Uruchomienie nowego terminalu i dwóch nowych nabrzeży znacząco zwiększy przepustowość dla szybkiego ruchu do Tallina - poinformowały władze portu.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie