Northern Monument już zacumowany przy terminalu T2 w Porcie Gdańsk. Do portu wpłynął dzisiaj we wczesnych godzinach porannych. To pierwsze zawinięcie do nowego głębokowodnego nabrzeża DCT Gdańsk. Terminal nie został oficjalnie otwarty, a już pracuje.
Wejście kontenerowca było opóźnione z powodu fatalnych warunków pogodowych. Northern Monument czekał na redzie na możliwość zacumowania przy nabrzeżu.
Uroczyste otwarcie T2 zaplanowano na 24 października. DCT rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku na początku 2015 roku. Nowe nabrzeże zostało posadowione na konstrukcji złożonej m. in. z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Drugie nabrzeże głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT wyposażone będzie w pięć najnowocześniejszych suwnic STS o wysięgu 25 rzędów kontenerów, zdolnych do obsługi największych statków kontenerowych na świecie.
Dzięki drugiemu nabrzeżu DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
Northern Monument w liczbach
Bandera: Niemcy
Nośność: 85810 t
Długość: 299,99 m
Szerokość: 40 m
Rok budowy: 2004
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny