• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Nowa droga do Portu Gdynia. Są trzy koncepcje

PMK

07.03.2016 10:09 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowa droga do Portu Gdynia. Są trzy koncepcje
Nowa droga do Portu Gdynia. Są trzy koncepcje - GospodarkaMorska.pl

Na biurka miejskich urzędników trafiły trzy koncepcje budowy nowej drogi łączącej gdyński port z Obwodnicą Trójmiasta. Wariant rekomendowany przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska - autorów koncepcji - zakłada, że pierwsza część trasy przebiegnie pod ziemią, a druga po estakadach aż do ul. Janka Wiśniewskiego.

Na poważnie brane są pod uwagę tylko dwa warianty, gdyż trzeci z nich, zakładający puszczenie całej trasy po estakadach, nie ma akceptacji społecznej. Oba pomysły mają ze sobą wiele wspólnego, m.in. przewidują, że na końcu obwodnicy droga wejdzie w wykop i będzie biec pod ziemią aż do ul. Hutniczej. Następnie estakadą przejdzie nad torami i przejdzie nad ul. Pucką.

Dalej warianty już się różnią. Pierwszy z nich zakłada dalszy bieg trasy górą aż do estakady Kwiatkowskiego. W drugim z nich droga biegnie znów pod ziemią, pod torami kolejowymi, co daje możliwość poprowadzenia tamtędy w przyszłości linii aglomeracyjnej. BPBK rekomenduje właśnie to rozwiązanie.

Wariant zakłada też, że nowy 4 km dojazd do portu, składający się z Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i tzw. Drogi Czerwonej będzie drogą główną. Pozostała część OPAT-u ma być wobec niej podporządkowana. Lepszy dojazd do portu jest bowiem priorytetem, gdyż jak tłumaczą urzędnicy „jest interesem całego narodu”.

Nowy dojazd do portu ma kosztować ok. 900 mln złotych. Gdynia od dawna walczy o tę inwestycję i wsparcie finansowe od rządu. W zeszłym roku doszło do podpisania w tej sprawie listu intencyjnego pomiędzy Miastem Gdynia, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA i Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.

Pomysł budowy efektywnego transportowo połączenia Portu Gdynia z Obwodnicą wynikał z faktu, że tzw. stara część Trasy Kwiatkowskiego z uwagi na niskie parametry oraz niezadowalający stan techniczny, mając status drogi powiatowej, nie mogła obsłużyć ruchu tirów z ładunkami zmierzającymi do portu. Konieczne byłoby jej gruntowne zmodernizowanie. To z kolei wiązałoby się z jej wyłączeniem z ruchu i kompletnym paraliżem drogowym, nie wspominając o kosztach.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38847,00 $ tona -0,20% 22 paź
 Cynk 3494,00 $ tona -2,51% 22 paź
 Aluminium 2945,00 $ tona -2,26% 22 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.