PMK
Maersk Line, największy armator kontenerowy na świecie, ogłosił w środę powstanie nowego serwisu łączącego Kanadę z portami Morza Śródziemnego.
Nowy serwis oferuje zawinięcia do portów w Montrealu oraz Halifax i ma wypełnić wciąż rosnące zapotrzebowanie na transport między Kanadą i Europą. Na Morzu Śródziemnym serwis oferuje zawinięcia m.in. w Algecrias i Walencjii, co dzięki transshipmentowi daje dostęp do rynków afrykańskich i bliskowschodnich.
- Dzięki nowemu serwisowi jesteśmy przekonani, że możemy zaoferować europejskim i kanadyjskim firmom ulepszone rozwiązania transportowe, aby sprostać wymaganiom rozwijającego się handlu – powiedział Karsten Kildahl, dyrektor naczelny europejskiego regionu Maersk Line .
W ubiegłym roku import i eksport kanadyjski wzrósł o 6,9%, co pokazuje siłę tej gospodarki. Na rok 2018 Maersk prognozuje wzrost o 7% w przeładowanych tam kontenerach morskich dzięki porozumieniom CETA i CPTPP, które powinny w dalszym ciągu wspierać rozwój zarówno handlu transatlantyckiego, jak i transpacyficznego.
UE jest drugim co do wielkości partnerem handlowym Kanady po Stanach Zjednoczonych, stanowiąc 9,6% całości obrotu towarami w 2016 r. W tym samym czasie Kanada stanowiła prawie 2% całkowitego zewnętrznego handlu towarami w UE. Wartość obrotów towarowych między UE a Kanadą w 2016 r. wyniosła 64,3 mld euro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny