Paweł Kuś
Państwowy, litewski armator Lithuanian Shipping Company (LSC), w związku z bankructwem, rozpoczął sprzedaż swoich statków. Pięć jedostek będzie wystawionych na sprzedaż – tak orzekł Sąd Okręgowy w Kłajpedzie.
Wystawione statki to: Venta (24 tys. dwt, 1,9 mln euro), Deltuva (16,9 tys. dwt, 1,5 mln euro), Romuva (17,8 dwt, 1,7 mln euro), Raguva (16,9 tys. dwt, 1,6 mln euro) oraz Voruta (17,8 tys. dwt, 1,7 mln euro).
Proces upadłościowy w LSC rozpoczął się w grudniu 2015 roku, po tym jak kłopoty finansowe spowodowały gigantyczne zadłużenie armatora.
Taki stan trwał od 2008 roku, a ostatnie wyniki wskazywały na straty rzędu 20 mln euro. Zadłużenie litewskiego przewoźnika doprowadziło do zatrzymania części ich jednostek przez wierzycieli.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie