Paweł Kuś
Państwowy, litewski armator Lithuanian Shipping Company (LSC), w związku z bankructwem, rozpoczął sprzedaż swoich statków. Pięć jedostek będzie wystawionych na sprzedaż – tak orzekł Sąd Okręgowy w Kłajpedzie.
Wystawione statki to: Venta (24 tys. dwt, 1,9 mln euro), Deltuva (16,9 tys. dwt, 1,5 mln euro), Romuva (17,8 dwt, 1,7 mln euro), Raguva (16,9 tys. dwt, 1,6 mln euro) oraz Voruta (17,8 tys. dwt, 1,7 mln euro).
Proces upadłościowy w LSC rozpoczął się w grudniu 2015 roku, po tym jak kłopoty finansowe spowodowały gigantyczne zadłużenie armatora.
Taki stan trwał od 2008 roku, a ostatnie wyniki wskazywały na straty rzędu 20 mln euro. Zadłużenie litewskiego przewoźnika doprowadziło do zatrzymania części ich jednostek przez wierzycieli.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny