• <
PZT_1100x200_gif_2020

Infrastruktura, która przyspiesza rozwój

Infrastruktura, która przyspiesza rozwój - GospodarkaMorska.pl
25.09.2016 Źródło: własne

Rząd przypomniał sobie o ścianie wschodniej. Planuje ekspresówki do Lublina, Białegostoku i Rzeszowa, a także połączenie do krajów bałtyckich tzw. Via Baltica. Ale obiecywanej sieci raczej nie uda się zrealizować do 2023 r. – pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Z danych przedstawionych podczas panelu "Do Polski wschodniej nam po drodze" w trakcie Kongresu Gospodarczego wynika, że "na Podlasiu na tysiąc kilometrów kwadratowych dróg przypada średnio 1,6 km drogi szybkiego ruchu, podczas gdy w województwie łódzkim i na Śląsku 14 razy więcej" – czytamy w artykule.

"Budowa dróg pobudza wzrost gospodarczy. Infrastruktura jest warunkiem koniecznym do rozwoju, chociaż niejedynym" – twierdzi Tomasz Komarnicki, wicedyrektor Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN, cytowany przez dziennik.

Widać to na przykładzie województwa podkarpackiego, gdzie planowany jest pierwszy znaczący fragment Via Carpatia – łącząca Rzeszów z Lublinem S19.

"Oficjalnie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa obiecuje, że do 2023 r. powstanie cały odcinek Via Carpatia na terenie Polski, ale za słowami nie idą czyny, Inwestycja jest bardzo słabo przygotowana" – alarmuje dziennik.

W wypadku pierwszego odcinka – S19 do Lublina – wyzwaniem jest zabezpieczenie finansowe: ponad 6 mld zł za prawie 160 km – podsumowuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33562,00 $ tona -2,61% 7 maj
 Cynk 2973,00 $ tona 1,82% 7 maj
 Aluminium 2518,00 $ tona 1,70% 7 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.