PMK
Incat Crowther przedstawił projekt swojego dwustronnego promu ro-pax, który ma działać w regionie Wyspy Bruny w Tasmanii.
Statek będzie obsługiwany przez Sealink Travel Group - jednego z największych australijskich operatorów statków - i będzie zbudowany przez stocznię Richardson Devine Marine w Hobart. Pierwsza jednostka zostanie oddana do użytku w grudniu 2019 r.
Statek jest niezwykłym rodzajem dwustronnego promu samochodowego. To solidny aluminiowy katamaran, który oferuje bardzo znaczące oszczędności paliwa w porównaniu z tradycyjnym stalowym statkiem jednokadłubowym. Ponadto jednostka jest przystosowana do późniejszego montażu dodatkowego pokładu, eliminując potrzebę dźwigania nadmiaru tonażu, gdy popyt rynkowy tego nie wymaga. Statek jest dostosowany do przewozu 36 samochodów i 150 pasażerów.
Podwyższona kabina - umieszczona z boku statku - jest podzielona na otwarte przestrzenie zadaszone i przestrzeń wewnętrzną. Projekt statku jest odzwierciedleniem całościowego podejścia firmy Incat Crowther, ukierunkowanego na długoterminową wartość i minimalizującej ryzyko dla operatora. Wiąże się to z integracją ustalonej infrastruktury lądowej.
Statek będzie zasilany czterema silnikami głównymi Scania DI13 070M, z których każdy będzie produkował 184 kW. Umieszczone w każdym z czterech rogów statku, silniki te będą bezpośrednio połączone z pędnikami azymutowymi Schottel SRP 100. Oprócz zapewnienia wyjątkowej zwrotności, te napędniki zapewniają sprawność napędu.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key