Jedna z wiodących w Europie firm promowych poinformowała o wzmocnieniu niektórych swoich tras. Zmiany dotyczą połączeń pomiędzy Włochami a Hiszpanią. Rozwinięty ma zostać również serwis pomiędzy Grecją, Włochami, Niemcami oraz północą Europy (w ramach transportu intermodalnego).
Przewoźnik poinformował właśnie o wzmocnieniu swojej trasy pomiędzy Savoną, Barceloną a Walencją. Na linii tej pojawił się dodatkowy trzeci prom. Oznacza to, że Grimaldi Lines będzie realizowało na tej trasie trzy dodatkowe kursy w tygodniu (do tej pory sześć).
Statkiem, który wzmocnił działalność operatora na tej trasie, jest Eurocargo Salerno. Ma on 2800 metrów linii ładunkowej, a na pokład może przyjąć też 500 pojazdów osobowych. Jak wyjaśniają władze portu w Savonie, uruchomienie dodatkowego statku na linii Savona-Barcelona-Walencja stanowi odpowiedź na dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na transport morski pomiędzy północno-zachodnią częścią Włoch a Półwyspem Iberyjskim. W ubiegłym roku promy Grimaldi Lines przewiozły pomiędzy Włochami a Hiszpanią 236 tysięcy jednostek cargo. Przez sześć pierwszych miesięcy tego roku były to już 153 tysiące jednostek cargo.
Operator zdecydował się również na wzmocnienie połączenia intermodalnego z Grecji i Włoch na północ Europy. Firma podpisała właśnie stosowne umowy z władzami portów w Wenecji oraz Lubece.
Promy Grimaldi Lines będą kursować pomiędzy greckim Patras a Wenecją trzy razy w tygodniu. We włoskim porcie odbędzie się załadunek towaru na pociąg, który wyruszy do Lubeki. Dalej transport będzie przebiegał drogą morską – promami do Skandynawii, krajów bałtyckich oraz Rosji. Jednym z głównych ogniw tego połączenia ma być pociąg kursujący pomiędzy Wenecją a Lubeką od dwóch do sześciu razy w tygodniu.
Grimaldi Lines jest jednym z głównych przewoźników, którzy obsługują połączenia pomiędzy portami śródziemnomorskimi. Poza połączeniami pasażerskimi, oferuje bogatą siatkę połączeń towarowych do Afryki i Ameryki Południowej. Grupa Grimaldi jest też właścicielem albo większościowym udziałowcem innych firm działających w branży promowej, m.in. Finnlines.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny