pc
„WUŻ” Port and Maritime Service będzie miał nowy holownik. To jednostka Atlas, zbudowana według projektu ASD 2411 stworzonego przez Grupę Damen. W Gdańsku holownik ma pojawić się w przyszłym miesiącu.
Specjalizującemu się w morskiej fotografii portalowi maritimephoto.com w minioną środę udało się sfotografować holownik, gdy wypływał na próby morskie. Obecnie jednostka cumuje w Stellendam w Holandii.
Jak podaje Damen, holowniki typu ASD 2411 mają 24,47 m długości, 11,13 m szerokości oraz ponad 60 T uciągu na palu. Jednostki wyposażone są w 2 16-cylindrowe silniki Caterpillar 3516C. Ich maksymalna prędkość to 13 w. Jak wyglądają od środka, podczas wirtualnego spaceru można zobaczyć tutaj.
Atlas powstał w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation. Zamówiła go holenderska Damen Shipyards Gorinchem, która obecnie odpowiada m.in. za wykończenie i próby morskie jednostki.
To już kolejny holownik, który trafi do floty „WUŻ” Port and Maritime Service w Gdańsku. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, najmocniejszym holowniku na Bałtyku o uciągu na palu ponad 80 T.
Firma „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd powstała 24 czerwca 1991r. i jako prywatna spółka pracownicza wywodzi się z przekształcenia Wydziału Usług Żeglugowych Morskiego Portu Gdańsk. Świadczy usługi portowo-morskie zarówno dla polskich, jak i zagranicznych kontrahentów.
Do podstawowej działalności „WUŻ” Port and Maritime Services zalicza się holowania portowe, cumowanie oraz holowania morskie, których rocznie wykonywanych jest kilkadziesiąt. Dysponując flotą 12 holowników i zatrudniając ponad 200 osób, jest największą i zarazem ostatnią polską firmą holowniczą w Polsce.
Newbuild tug ATLAS (Damen ASD Tug 2411) seen leaving Stellendam for trials. pic.twitter.com/MrXFy5SbJq
— maritimephoto (@maritimephoto) 22 sierpnia 2018
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja